Thassos is all about beaches :).

Daca va faceti concediul acolo, sa nu cumva sa intepeniti pe o singura plaja. Urcati-va in masina, si luati la rand toate plajele pe care le intalniti. Toate sunt superbe, si fiecare are specificul ei si frumusetea ei.

Veti avea parte de o mare de smarald, acesta e numitorul comun al plajelor. In rest, peisajul este complet diferit, de la nisip alb imaculat, la pietris, sau nisip rosu, rosu. Noi am fost doar pe trei din ele (desi am testat si vizitat mult mai multe), ne-am rezumat la cele mai accesibile pentru copii. Insa (si asta ne-am promis-o pentru anul viitor), vom merge pe toate in doi :).

Saliara Beach
Incep cu crema plajelor, care este situata la cativa kilometri de Limenas, portul principal al insulei. Plaja este foarte ascunsa, la vreo 5 kilometri de drumul principal. Este alba, alba (de unde si supra-numele de Marble Beach – insa localnici o stiu drept Saliara, asa, ca sa stiti cand intrebati de ea), asta datorita faptului ca se afla langa o cariera de marmura (de fapt, pe drumul catre plaja va veti intalni garantat cu trailere care pleaca de la cariera cu blocuri imense de marmura). Plaja nu are nisip propriu-zis, insa are miliarde de pietricele, de la minuscule la marisoare. Apa nu este mica decat la mal, dupa care devine destul de brusc  adanca.

Umbrelele si sezlongurile sunt gratuite, singura conditie este sa consumi ceva bauturi de la barul plajei, ceea ce in mod sigur veti si face. Plaja este micuta, fiti pregatiti la mare inghesuiala, insa merita. Ca un pont, drumul se continua si dincolo de aceasta plaja, asa ca dupa o curba veti mai descoperi inca o plaja similara, mai micuta si mai pustie.

Cum se ajunge acolo? pai noi am luat-o din Potos pe drumul nostru preferat, ala mai lung si mai cu serpentine, prin estul insulei. Plaja este la cinci kilometri sud de Makryammos. Cel mai important indiciu este ca lasati Limenas pe partea stanga, si la un moment dat faceti dreapta din drumul principal spre Makryammos Hotel and Bungalows. In partea dreapta a intrarii spre acest resort (unde de altfel drumul se si termina) veti vedea un drum prafuit. Acela este drumul spre Saliara. Drumul, dupa cum spuneam, are vreo cinci kilometri, insa atentie, este foarte accidentat. Peisajul este putin ciudat, insa va veti obisnui cu asta. Aici, datorita carierei din apropiere, praful de pe drum este alb, iar vegetatia de pe drum este acoperita cu un strat generos de alb.

Paradise Beach
Paradise Beach este situata cam la 30 de km de Potos, in estul insulei. Din drumul principal coborati cu masina cam cinci minute, pe un drum, ati ghicit, mega accidentat si plin de praf :). Plaja are un nisip auriu, fin, iar apa este de vis. Este de vis, pentru ca adancimea este mica pana hat departe in larg, nu exista pietre deloc in apa, iar noi am prins si niste valuri spectaculoase in a doua noastra vizita acolo.

Aici am avut parte de cele mai scumpe sezlonguri, care costa 3 Euro bucata, umbrela idem, insa setul de doua sezlonguri si o umbrela costa 7 Euro. Si mancarea la terasa plajei este mai scumpa, am dat pe o pizza 12 euro (credeti-ma este scumpa! dar foarte buna). Aici am mancat si cea mai yummy inghetata, o chestie cu fructe confiate in ea. Am reusit performanta de a manca trei intr-o zi, ca nu m-am putut abtine. S-a vazut la cantar cand m-am intors…

Salonikos -Chill out Beach
Salonikos este la vreo 3-4 kilometri de Potos, tot pe drumul spre Paradise Beach, insa e de mers pana acolo, pentru ca din drumul principal mergi mai bine de sase kilometri pe un drumulet prafuit. Peisajul a fost cel mai ciudat aici, pentru ca pamantul este rosu, praful este rosu, vegetatia este rosie, incat ai uneori senzatia ca esti pe un Marte cu maslini. Plaja este si ea, evident, rosie, destul de pietroasa si accidentata, intrarea in apa la fel, exista totusi un culoar de nisip pe care il puteti specula. I se spune chill out pentru ca e asa mai hippie, cu muzica de chill-out, chiar daca nu am vazut cupluri ci doar familii cu multi copii (asa ca noi :)).

San Antonio Beach

Asta e una din plajele din Potos, de fapt e situata la iesirea din oras, insa noi cam acolo ne-am facut veacul, din motive de proximitate mai ales. Plaja este ok, nu este aglomerata, are nisip, un nisip foarte ciudat, pentru ca pe alocuri este de un gri antracit, intrarea in apa este, pe o distanta de aproximativ un metru, din pietre, insa dupa aveti parte de nisip moale si fin. Sezlongurile costa 2 euro bucata, iar umbrela este gratuita. Bonus, aici aveti wifi, evident gratuit, care chiar merge, spre deosebire de restul plajelor, unde wifi-urile functioneaza intr-un mod foarte relativ. Terasa este super faina, un pic scumputa si ea, insa am auzit ca daca mergeti spre capatul plajei, mai este o terasa cu mancare la fel de faina si putin mai ieftina. Despre asta insa intr-o postare separata…

La San Antonio, inca un plus, este ca esti cu masina pe plaja, la doi metri de tine. Ceea ce, pentru unii ca noi, cu copii si cu tone de chestii de carat la si de la plaja este de-a dreptul salutar.

Livadi Beach
Livadi Beach este o plaja cam la 9 kilometri de Potos, pe coasta de sud-est la insulei, ascunsa bine de tot intr-un golfulet, dar care se vede in mod spectaculos de pe drum, sus pe coasta. Este cu aproximativ doua curbe inainte de Manastirea Archangelos, care este un loc obligatoriu de vizitat.  Coborati din drumul principal cam pret de cinci minute, printr-o livada dementiala de maslini. Plaja este mai pietroasa, intrarea in apa la fel. Nu prea e de mers cu copiii, insa e perfecta pentru cupluri. Ca peisaj, pentru mine a fost breath-taking, si abia astept sa ma intorc pe ea.

Astridi Beach
Astridi este aproape pustie. Nisip amestecat cu pietre, in apa la fel, si foarte vantoasa.

Agios Ioannis
Tot pe coasta de est a insulei, nu am coborat pana la ea, insa am admirat-o de fiecare data cand am trecut pe langa ea.

Giola
Giola este una din bijuteriile Thassos-ului. Este o piscina naturala, insa noi nu am ajuns acolo, pentru ca  acolo copiii nu au ce cauta. Plus de asta, prietenii cu care am fost au dat o fuga pana acolo, si au venit cam accidentati. Au prins o zi cu curenti foarte puternici, care pur si simplu te aruncau in stanci, si din cate am inteles au fost persoane mult mai ranite decat ei.

Sursa foto: flickr.com

Aici aveti harti cu cele mai cunoscute plaje din Thassos, insa dincolo de ce se vede mai jos, mai sunt multe, si toate merita in aceeasi masura sa fie vizitate. Asa ca lasati-va dusi de pasii vostri si luati-le la rand pe fiecare in parte!