Mi-am dorit foarte mult inca de cand am inceput campania impreuna cu Cersanit sa ii iau un interviu Ioanei Moga, cea care ocupa in acest moment pozitia de Director Marketing pe Europa de Sud la Rovese. 


Din discutiile cu ea am descoperit multe puncte comune, mai ales in ceea ce priveste cresterea copiilor, o relaxare care ma caracterizeaza si pe mine in ceea ce priveste zonele cu „unda verde” la explorare pentru cei mici prin casa, si dincolo de imaginea corporate am descoperit o femeie extrem de calda si deschisa. 


Nu ma mai lungesc, interviul il aveti mai jos, este focusat pe ceea ce ma interesa pe mine si anume sa aflu niste raspunsuri la cateva intrebari pe care eu insami mi le-am pus. Bonus niste fotografii faine cu noi doua :)

               
 Buna,
ma bucur foarte mult ca ai acceptat sa raspunzi la intrebarile mele. As
incepe oarecumva firesc, prin a te intreba, cine este Cersanit? 

Cersanit este un brand al
companiei poloneze ROVESE, cu o notorietate de 97% in randul consumatorilor
polonezi.  ROVESE se afla printre cei  mai mari producatori de ceramica sanitara si
placi ceramice din Europa, cu fabrici in mai multe tari, cum ar fi Polonia,
Rusia, Ucraina, Romania si Germania. Compania a intrat in Romania prin
achizitia fabricii Romanceram de la Roman in 2008, pe care a redenumit-o
Cersanit, unde a investit in modernizare, in dezvoltarea de produse noi
acceptate de consumatori, in distributie, reusind ca, in 7 ani, sa ajunga lider
de piata detasat. Fabrica de la Roman produce atat pentru piata interna, cat si
pentru export.

Am
tot scris despre colectia antibacteriana PURE SILVER PROTECT, insa, abia
asteptam acest interviu pentru a ne povesti chiar tu despre ea, din
perspectiva specialistului. Deci, povesteste-ne mai multe despre cum s-a
nascut aceasta idee si cum s-a materializat ea.

Ideea porneste de la
unele din cele mai importante preocupari ale femeilor in general, grija pentru
sanatatea familiei  si cea pentru
curatenie (chiar daca uneori nu fac ele personal acest lucru
J) . Stim bine ca famila, mai ales dupa ce apar
copiii, este unul din punctele “fierbinti” pe agenda unei mame, asa ca sanatatea
celor dragi este pe primul plan.
Baia este un paradox.
Desi este de cele mai multe ori comuna pentru toti membrii familiei, devine
pentru fiecare un spatiu special, intim. De aceea, curatenia aici este
cruciala. Aici exista bacterii mai mult decat oriunde in casa, care, in mediul
umed al baii, se inmultesc chiar si de pana la 8 miliarde de ori in 24 ore. Una
din optiunile de a le limita efectul negativ sunt produsele de curatenie.
Acestea, folosite in exces, au cu siguranta efecte nedorite, fiind totusi produse
chimice. Cu alte cuvinte, riscam sa scapam de o problema si sa dam de alta.
Gandindu-ne la toate
astea, ideea de a avea obiectele sanitare si mobilierul din baie practic
autoprotejate de inmultirea bacteriilor, este absolut fireasca. Stim cu totii ca
ionii de argint au efect antibacterian – dintotdeauna apa, ca sa fie sterila, s-a
pastrat in vase de argint (chiar si la biserica), asa ca efectul acestui
element chimic este incontestabil. Astfel, cu tehnologie moderna, in glazura
obiectelor sanitare din aceasta colectie, s-au introdus ioni de argint. Ei au
rolul de a nu lasa bacteriile existente sa se dezvolte, pastrand igiena. Asta
nu inseamna ca ne dispensam de curatenia de rutina, dar nu mai este necesara
folosirea in exces a produselor chimice de dezinfectat. 

Sunt
persoane care s-au intrebat daca nu cumva este doar o “gaselnita de
marketing”. Ce le-ai raspunde?

Este normal sa fie asa,
pentru ca avem de a face cu un concept complet nou in Romania. In pietele
vestice, spre exemplu, este ceva firesc, stratul antibacterian fiind deja o cerinta
standard pentru sectorul public. Este important sa fii preocupat de problema
curateniei si sa cauti informatii. Cele de mai sus, plus cele deja subliniate
de tine in articolele precedente despre colectie, cred ca sunt destul de clare.

Cum
au fost primita colectia de catre clientii romani si cam care au fost primele
pareri?

Colectia este
primita cu mult interes. Pentru unii este un raspuns evident la framantarile
lor, cum spuneam si mai sus, acestia interesandu-se direct de unde sa o cumpere.
Altii, poate mai sceptici sau mai reticenti la nou, au pus intrebari. Ceea ce
este un lucru bun pentru  ca imi arata ca
cei care cumpara vor sa stie, se informeaza si, in final, devin consumatori
educati, nu doar unii de convenienta, care accepta orice ce gasesc doar ca sa termine
mai repede cu amenajarea baii si cat mai ieftin posibil. Stim bine ca “ieftin”
are pretul lui
J.  Aceste
reactii ma fac sa ma gandesc cu incredere la surprizele pe care le pregatim in
2014 si sper ca in scurt timp Cersanit sa nu mai fie doar un producator, ci si
un formator de opinie in ceea ce priveste renovarea si sa poata imbunatati, in
final, calitatea vietii.

Dincolo
de pozitia ta actuala, care ar fi motivele personale pentru care ai alege
aceasta colectie si nu alta colectie?

Personal am ales-o deja J. Mi-a placut ideea pentru ca si eu am copii si
ma bucur sa nu mai stau stresata si cu restrictii pentru ei. In plus, colectia
arata si foarte bine. Are un design modern si simplu, fara muchii sau spatii
stramte si da baii un aer modern si lejer. Se incadreaza vizual fara sa
necesite un efort de a le potrivi ca si stil cu alte obiecte din baie, ceea ce
pentru mine este un mare plus.

Necesita
aceasta colectie o ingrijire deosebita? Vorbim mai ales de produsele de
curatare, atat solutiile cat si buretii/lavetele cu care se sterg. Exista
restrictii la folosirea lor?

Se spala normal, fara
nici o restrictie. Cel mai bine cu apa si detergent recomandat pentru baie.
Obiectele ceramice se pot spala si cu detergent abraziv pentru ca stratul de
Silverit este incorporat in glazura. De altfel, este garantat 25 de ani. Mobila
este de dorit sa nu fie frecata cu bureti puternic abrazivi. Nu pentru ca ar
afecta proprietatile antibacteriene ale Silverit-ului, ci pentru ca, la fel ca
orice mobila, se poate zgaria.

Unde
se gaseste aceasta colectie si la ce preturi? Dincolo de avantajul
competitiv cert dat de componenta antimicrobiana si antibacteriana, ce
alte avantaje ai putea enumera fata de alte colectii similare?

Avem pe site-ul www.cersanit.ro/PURE o harta cu locatiile in care se gaseste
colectia PURE. Numarul de magazine este in crestere, asa ca lista va fi
periodic actualizata si in scurt timp vom avea showroom-uri proprii in care se
vor putea vedea toate produsele Cersanit.
Pretul este unul din
categoria “economy plus”, nu este in competitie cu cele mai ieftine produse din
Do-It-Yourself sau din magazinele care vand produse din China, pentru ca nu are
cum – tehnologia prin care se obtin produsele este una dintre cele mai moderne,
ceramica nu poate fi decat de cea mai buna calitate si, foarte important,
glazura care incorporeaza ionii de argint trebuie sa aiba o formula de
calitate. Dar, nu este nici un pret premium asa cum vezi prin diverse showroom-uri
care vand deseori doar ”nume”, fara justificare in calitatea produselor.
Practic, se incadreaza
intr-o categorie de mijloc, categorie foarte putin reprezentata pe piata
noastra, categorie unde Cersanit va fi foarte activ in urmatoarea perioada.
Cersanit are produse de calitate superioara, dar si puterea in productie de a
nu ajunge la preturi prea mari.
Si o scurta descriere a Ioanei, in propriile cuvinte:
Absolventa
de ASE Bucuresti, am inceput activitatea profesionala in timpul facultatii, in
vanzari de cosmetice, unde am dezvoltat o retea importanta de vanzari directe.
In 2000 am
inceput pe drumul marketingului lucrand timp de 2 ani ca Brand Manager pentru
Perfetti Van Melle in cadrul Interbrands, compania de distributie a acestei
marci.
Un pas
important in cariera de marketing a fost intrarea in Excelent (producator local
de ciocolata si dulciuri la vremea respectiva) ajunsa astazi Kandia Dulce. Aici
am avut sansa sa relansez branduri precum Kandia, Laura, Magura sau ROM, branduri
cu mare valoare, care traiesc si astazi si ale caror produse si campanii sunt
inca vii in mintea consumatorilor.
A urmat evolutia
in categoria food, in cadrul Orkla Foods, companie norvegiana, unde am
gestionat branduri din categorii foarte diverse: Wiessana si Unirea (Margarina),
Ardealul (Pate de ficat), Bunica (gem, dulceata, sosuri etc), Tomi (Ketchup).
Apoi a urmat
o pauza de 1 an si ceva dedicata unui proiect personal foarte important: copiii
J.
Dupa
revenire, am lucrat pentru 3 ani la Lactalis Romania, companie franceza ce
detine din 2008 brandul LaDORNA (lapte si produse lactate).

Azi ma aflu
ca Director de Marketing pe Sudul Europei la ROVESE, companie multinationala
poloneza ce detine pozitia de lider pe Sudul si Estul Europei in ceramica
sanitara si placi ceramice. Un domeniu nou pentru mine dar la fel de interesant
si, tinand cont de complexitatea industriei si de lentoarea cu care s-a
dezvoltat pana acum in Romania, unul foarte ofertant profesional.