Daca in primul an ne-am ratacit in mijloc de Bulgarie, undeva intre Nova Zagora si Harmanli si exact cand ne-am ratacit si-a dat obstescul sfarsit si GPS-ul, motiv pentru mine sa ma apuce nitel disperarea, in anii urmatori am mers pe varianta lunga dar parca mai safe, adica pe Sofia.

Cu o medie de 11-12 ore, cu un drum care parea uneori interminabil si cumplit de lung prin Bulgaria. Am mai scris despre acest traseu, cred ca prin 2012 sau 2013. Anul trecut s-a deschis insa punctul de trecere de la Makaza si am zis sa il incercam si noi.

Ruta complet noua, care ne-a dat niste batai de cap, fiindca in virtutea inertiei am ales sa urmam cu constiinciozitate drumul 5, care ne-a dus intre Stara Zagora-Kazanlak-Gabrovo-Veliko Tarnovo pe niste serpentine pe care le-am urat din inima. Si mi-am zis ca trebuie sa existe alternativa mai buna, asa ca anul asta am plecat pregatiti ca la razboi, cu doua rute tiparite de pe Via Michelin si de pe Here.

Evident ca se bateau cap in cap amandoua si am realizat chestia asta tot in punctul fierbinte numit Veliko Tarnovo, si desi mi-am zis ca de data asta am nimerit-o cu ruta, tot ne-a ocolit un pic. Insa, gata, la intoarcere am gasit RUTA.

Bineinteles ca o sa ii gasiti si asteia un neajuns, si anume faptul ca pentru o bucata, drumul 5 este inlocuit cu drumul 55, care este drumul de tiruri. Insa, jur, prefer la orice ora un sir de tiruri sirului interminabil de serpentine.

Ruta Bucuresti – Keramoti:

Bucuresti – Giurgiu – Ruse – Byala – Veliko Tarnovo pe clasicul E85. Din Veliko Tarnovo urmati drumul 55 spre Gurkovo – Nova Zagora. Drumul 55 este drumul de tiruri, insa este liber si relaxat. Sunt cateva serpentine, insa foarte putine, incomparabil mai putine decat pe varianta mentionata mai sus (de altfel am senzatia ca drumul este si mai scurt pe aici). Din Nova Zagora nu o luati spre Stara Zagora, ci intrati pe autostrada Sofia – Burgas, pe directia Sofia , pe care mergeti aproximativ 40 de kilometri si iesiti de pe autostrada atunci cand drumul se reintersecteaza cu E85/5, spre Dimitrovgrad-Haskovo-Kardzali. De la Kardzali si pana la Makaza drumul este nou, inca nu apare pe harta, dar este excelent si, avantaj major: nu mai trece prin niciun sat.

La Makaza, dupa cum va este norocul. Am inteles ca se sta uneori mult, noi am stat maxim 20-30 de minute. Dupa Makaza sunt 23 de kilometri pana la Komotini, de unde intrati pe autostrada Egnatia Odos, pe directia Xanthi-Kavala, pe care mergeti vreo 75 de kilometri pana la exit-ul spre Chrisoupoli. Din Chrisoupoli sunt cam 20 de kilometri pana la Keramoti, iar de acolo restul este istorie :)

Screen Shot 2015-04-16 at 19.46.48Cam asa ar arata pe google maps. I-am dat manual Nova Zagora, ca altfel afiseaza drumul standard prin Stara Zagora, care intr-adevar este mai scurt (563 vs 574), insa se pierde mult pe serpentinele vietii, si nici nu merge deloc pe autostrada (chiar si 40 de km conteaza :)).

Inapoi este aceeasi ruta, doar ca invers, evident :).

De durat a durat 9 ore la dus si 8 ore jumate la intors, din fata casei pana in fata casei (adica cu tot cu ferry).

De platit sunt:

taxa de pod: 12 lei la dus, 2 euro la intors (dupa ce ca partea noastra este plina de gropi, este si mai scumpa!)

vinieta bulgareasca am platit-o in lei, jur ca nu mai stiu cat era.

o taxa de autostrada pe egnatia odos: 2,70 euro

biletele de ferry: 20 de euro masina, 3 euro de adult si 1,5 euro de copil peste 6 ani

In Bulgaria nu am alimentat, am plecat cu plin din Romania si am mai facut un plin in Potos a doua zi. In Grecia motorina o gasiti si cu 1,16 euro, noi am pus cu 1,19 si 1,206.

Mno, alte intrebari? :)