În ultimele două săptămâni am tot vorbit şi aici pe blog, şi pe facebook despre sucuri şi mousse-uri şi motivele pentru care ele nu ar trebui să lipsească din alimentaţia noastră şi toată această discuţie face parte dintr-o campanie amplă desfăşurată la nivel naţional şi nu numai. Obiectivul campaniei „Mousse şi suc 100% – aici sunt vitaminele isteţe!”, căci despre ea e vorba, este educarea părinţilor şi copiilor cu privire la consumul de sucuri 100% şi mousse-uri, care pot fi o modalitate foarte bună de a suplimenta cu vitamine şi nutrienţi alimentaţia zilnică.

Nu este vorba de a înlocui legumele şi fructele care sunt consumate zilnic, este vorba despre a înţelege faptul că sucurile şi mousse-urile sunt o alternativă la fel de valoroasă pentru copii şi nu numai, mai ales atunci cand timpul ne este cel mai mare “inamic” şi când nici condiţiile nu permit consumarea unor legume sau fructe “la pachet”.

De ce această campanie? Pentru că studii recente arată faptul că în cele 5 ţări în care se desfăşoară campania, consumul de sucuri este mult mai mic decât media Uniunii Europene, existând o disproporţie puternică în special în comparaţie cu ţările din Europa de Vest. Aşa cum indică Raporul de piaţă Liquid Fruit realizat de AIJN 2014, media consumului de sucuri în România este de aproximativ 1 litru de suc/ persoană anual.

Personal, nu aş fi crezut că media consumului de sucuri anual pe România este de 0,96 litri de persoană. Şi într-adevăr, dacă e să ne uităm la ce produse se consumă la nivel naţional, este oarecumva firesc ca rezultatele chestionarului să fie acestea. Da, este o neîncredere în rândul mamelor în ceea ce priveşte ce se află în cutiile de suc, dar în acelaşi timp, acele mame care sunt preocupate de conţinutul şi ingredientele din sucuri şi mousse-uri sunt la fel de preocupate să le ofere copiilor un stil alimentar cât mai sănătos şi cât mai complet.

Mamele din România sunt conştiente de importanţa fructelor, legumelor şi sucurilor 100% în alimentaţia de zi cu zi a familiilor lor. Conform răspunsurilor lor, copiii lor mănâncă fructe (48%) şi beau sucuri (18%) de două sau de trei ori pe zi. De asemenea, 52% dintre mamele chestionate spun că le oferă copiilor legume de două sau de trei ori pe zi, iar o mamă din 10 (10%) oferă copiilor ei legume de mai mult de trei ori pe zi. Aceste rezultate indică un nivel tot mai mare de conştientizare a necesităţii de a mânca cel puţin cinci porţii de fructe şi legume pe zi.

Un alt aspect pozitiv este acela că una din trei mame din România consideră că sucul (29%) şi mousse-ul (24%) pot înlocui fructele şi legumele. Din păcate, cele mai multe respondente cred că sucul conţine zahăr (80%), îndulcitori (82%) sau conservanţi (83%). Ele îşi mențin părerea şi în ceea ce priveşte mousse-urile şi cred că acestea conţin zahăr (52%), îndulcitori (50%) şi conservanţi (47%).

Mamele din România nu înțeleg că sucurile gata făcute sunt produse naturale şi cred că doar sucul proaspăt stors este natural (95%). Când au fost întrebate cum anume suplimentează consumul de vitamine în alimentaţia de zi cu zi a familiilor lor, majoritatea au ales fructele proaspete ca o alternativă (71%), ceea ce, de altfel mi se pare foarte imbucurator.

 

Untitled

Nu ştiu dacă şi cat succes am în a vă convinge să mergeţi pe mâna producătorilor locali de sucuri şi mousse-uri naturale, însă sper că v-am ridicat îndeajuns de mult mingea la fileu, încât data viitoare să vă gândiţi şi să alegeţi alternativa naturală. Ştiu insa ca am doi câştigatori care cu siguranţă vor fi de acord cu mine.

  1. Iager Adriana
  2. Ruxandra
  3. Oana
  4. Rodica
  5. Valentina Alexandrescu
  6. Codruta
  7. Laura
  8. Adina Achim
  9. Maria C
  10. Ana
  11. Vio
  12. Rodiq

Si castigatoarele sunt:

Screen Shot 2015-08-29 at 10.27.18 Screen Shot 2015-08-29 at 10.27.37

 

 

 

 

 

Valentina Alexandrescu si Maria C, felicitari, va astept cu un mail!

Initiativa face parte din campania educationala a Uniunii Nationale a Producatorilor de Suc (Asociatia KUPS).

Campanie finantata cu sprijinul UE si a Republicii Polone, precum si din Fondul de Promovare a Fructelor si Legumelor.

Sursa statistici: AIJN 2014

Pentru mai multe informaţii despre campanie, accesaţi www.sucsimousse.eu şi pagina de Facebook Trăieşte SMART.