Mereu le spun tuturor celor cu care interactionez ca timpul meu este pretios si nu o fac dintr-o doza de snobism sau superioritate. Pur si simplu asa il vad, pentru mine chiar a devenit un element din ce in ce mai valoros si, cel putin asta e senzatia, vine in doze din ce in ce mai mici.

In conditiile astea, daca am o “obsesie” referitoare la timp, sa stiti ca aceea este optimizarea lui. Ca imi reuseste sau nu, cat imi reuseste, cat de bine ma descurc, sau dimpotriva, daca sunt un dezastru umblator, nu stiu. Dintr-o perspectiva – aceea a omului care stie/crede ca poate mai mult – sunt varza (uneori ma simt ca si cum as fi mama procrastinarii, nu alta), din alta perspectiva – de regula acesta este un feedback extern – toata lumea se mira cum le fac pe toate.

Optimizarea asta are in capul listei toate lucrurile acelea care trebuie “facute” in casa si pentru casa, de la cumparaturile saptamanale (nu vreti sa stiti cum arata o lista de cumparaturi pentru o familie de cinci) si pana la plata facturilor. Daca unora le place sa mearga la cumparaturi, pentru mine asta a devenit o corvoada, nu ma mai inspira niciun drum pana la hypermarket, doar drumurile pana la piata din weekend mai spala din pacate, ca acolo e vorba de placere (as putea sta la piata si cate trei ore si tot nu m-as satura!). Desi am cochetat la un moment dat cu gandul ca as putea sa apelez la alternativele online ale hypermarketurilor, partea control freak din mine doreste inca sa puna ea mana pe produse si sa le ia de pe raft.

O alta zona la care am dorit sa minimizez pe cat posibil orice drum sau alt contact, e zona financiara si asta ne aduce la subiectul acestui articol: o aplicatie de banking care mie mi-a usurat enorm de mult viata.

Cand am primit prima oara propunerea de a testa MyBRD, aproape ca m-a pufnit rasul, fiindca nu puteau nimeri pe cineva mai potrivit pentru asta :) si asta dintr-un motiv foarte simplu: sunt client BRD cam de prin 1992. De fapt, la vremea respectiva, clienti au fost parintii mei. O gluma pe care o tot plimbam intre noi este ca practic, noi am infiintat filiala la care avem cont. Eu sunt clienta de prin 1995 (douazeci de ani!!!), cand odata devenita majora mi-am facut si eu cont acolo. Da, am avut si momentele noastre, unele mai bune, unele mai proaste, e ca in absolut orice parteneriat atat de lung, am legat relatii chiar stranse cu consilierii nostri de cont, fiindca oricat de bune ar fi produsele, tot factorul uman este cel care face diferenta.

Cu toate astea, sedusa si de alte oportunitati, de-a lungul timpului am mai avut conturi si pe la alte banci. Aproape toate sunt inchise in acest moment si singurul ramas inca activ este asa fiindca am o descoperire de cont pe care tot doresc sa o acopar, dar nu reusesc niciodata. Altfel, cu toata sinceritatea, l-as inchide fara niciun regret in secunda doi si as ramane numai in BRD.

Dar aceasta este o opinie subiectiva si o recunosc sincer. Insa in ceea ce priveste aplicatia, unde vorbim de usurinta in folosire, accesibilitate, siguranta, acolo pot fi obiectiva. Am folosit anterior si alte aplicatii de online/mobile banking si dintre toate mi se pare cea mai completa.

De la faptul ca pot plati direct catre un numar de telefon fara sa fie nevoie sa mai am si contul respectiv si pana la faptul ca pot citi direct codurile de pe facturile mele de utilitati, arhitectura acestei aplicatii are un scop: sa imi fluidizeze si sa imi eficientizeze la maxim timpul petrecut in ea. Si cum sa nu apreciez ceva care pune pret mare pe timpul meu? Sa nu mai stau sa scriu interminabile coduri de client, numere de facturi, sau chiar si nume de furnizori– toti sunt presetati (nu radeti, nu toate aplicatiile de internet banking pe mobil au varianta asta!), si e printre cele mai complete liste de furnizori – inclusiv AVON este prezent acolo!

Dincolo de toate transferurile pe care le poti face intre propriile tale conturi, de la conturi de economii, la schimburi valutare si chiar creare de depozite la termen, poti incasa bani prin QR code (cine zicea acum vreo trei ani ca QR code-ul nu va prinde niciodata s-a cam inselat), poti vedea in timp real istoricul tranzactiilor. Poti aplica cate filtre iti doresti tu, poti alege ce perioada doresti tu, in cateva secunde iti genereaza tot istoricul de tranzactii.

Daca ar fi sa ii reprosez ceva, ar fi faptul ca mi-as dori sa imi pot salva in format pdf pe telefon platile pe care le fac. Momentan nu se poate face decat un screenshot. Si ca da, ca orice aplicatie, uneori mai da erori :).

In ceea ce priveste siguranta, logarea se face cu un cod pin de 6 cifre, cod care trebuie reintrodus la fiecare initiere de sesiune si la fiecare tranzactie facuta. Nu, nu e deranjant, este o masura de precautie suplimentara, absolut normala, pe care mi-as fi dorit-o, daca ea nu ar fi existat.

Ca si costuri, utilizarea aplicatiei pe telefon costa 4,5 lei lunar, iar utilizarea in paralel si a sistemului de online banking in varianta de desktop costa 6 lei (amandoua). Varianta pe desktop se foloseste fie cu token din acela clasic, fie generand un cod unic din aplicatia de mobil. Eu nu am folosit-o pana acum, din simplul motiv ca aplicatia de mobil chiar imi acopera toate nevoile de utilizare.

Foarte ok este si faptul ca ai in orice moment la dispozitie o harta actualizata cu toate ATM-urile si sucursalele BRD, si ok, asta poate nu e de mare ajutor in propriul oras, unde, de bine de rau cunosti reteaua propriei banci, dar poate fi “life saving” daca te afli in deplasare. In afara de asta, ai la dispozitie intr-o zona separata si alte informatii cu caracter financiar, de la ratele dobanzii pana la cursul valutar si un calculator de imprumuturi in care poti face diverse simulari.

Uitandu-ma in urma, la cate drumuri faceam pana la banca sau Posta sa platesc facturile, sau direct la casieriile furnizorilor de utilitati, acum pot rasufla linistita. Bani sa fie, ca in rest totul este la un click distanta. Ceea ce va doresc si voua!