Ca noi scriem si am scris mereu doar despre lucrurile care ne plac si pe care le-am testat si incercat, cred ca deja stiti.

Am scris despre copii, despre familia noastra, despre vacante, despre intamplari, despre mancare sau haine, despre masini si case dar, intotdeauna, am facut-o autentic si mereu, indiferent despre ce a fost vorba in articole am implicat si latura personala.

Am refuzat nenumarate campanii si articole pentru ca efectiv nu stiam nimic despre lucrurile propuse spre promovare, nu credeam in acele lucruri sau pur si simplu ele nu aveau legatura cu viata noastra de zi cu zi, cu familia noastra. Am scris mereu doar atunci cand am avut ceva de spus, indiferent despre ce a fost vorba. Vom refuza si in continuare propuneri in care credem ca nu avem de ce sa ne implicam si mai ales vom refuza mereu sa scriem “fortat”, sa inventam povesti si intamplari doar de dragul de a scrie.

Am inceput si am capatat recunoastere in zona de parenting, treptat, odata ce copiii au crescut dar mai ales pentru ca lucrurile in nisa de parenting s-au schimbat mult, am decis ca ar fi bine sa ne indreptam si spre alte zone si directii. Au fost perioade in care nu am scris, pur si simplu pentru ca nu am simtit ca trebuie sa scriem, pentru ca nu am avut timp sau nu am avut chef si inspiratie. In ultimii ani am decis ca atunci cand suntem in vacanta cu copiii sa incercam sa nu scriem ci doar sa ne concentram pe vacanta si pe copii. Nu am scris regulat, nu am scris zilnic sau odata la doua zile, uneori nu am scris nimic chiar si dupa o luna si repet, niciodata, absolut niciodata nu am scris doar de dragul de a scrie.

Articolul asta e pus pe hartie dupa multe zile de reflectie, e scris dupa multe discutii pe care le-am avut impreuna cu Bogdana, e scris pentru ca m-am saturat. Cum spuneam si mai sus, odata cu trecerea timpului, lucrurile s-au schimbat. Au aparut multi, chiar foarte multi oameni care au inceput sa scrie – unii din ei foarte bine si cu mult success si cititori, au aparut vloggerii, au aparut oameni care dupa succesul din online s-au apucat sa scrie cu la fel de mult success si in off line, nisele ce existau acum 5-6 ani s-au largit si intr-un fel s-au echilibrat. Din pacate si asta e un lucru extrem de vizibil pentru mine in ultima vreme, minunatul internet a scos la suprafata si foarte multi oameni falsi, oameni ce scriu doar pentru ca in spate exista un anumit interes fie el financiar sau nu, oameni ce forteaza asocieri de produse cu intamplari inventate doar pentru ca au semnat o colaborare cu agentia X sau Y.

E plin internetul de articole fara sens, articole in care autorii se contrazic pe ei insisi, articole scrise doar ca sa umple spatiul zilnic din paginile blog-ului. E plin internetul de blog-uri ce au pe pagina de facebook zeci de mii de urmaritori, probabil ca 90% din ei fiind cumparati. E plin internetul de asa zisi infuenceri care scriu dupa cum bate vantul, fara cap si fara coada, fara principii sau directie sau mai exact doar dupa cum li se propune in colaborarile venite de la agentii. Au aparut agentii care “conecteaza brand-urile cu cititorii prin intermediul bloggeri-lor” dar de fapt nu fac altceva decat sa bage pe gatul oamenilor ce reprezinta brand-urile, diverse articole si povesti inventate ce dau verdicte clare – asta este cel mai bun brand ca asa spun eu si cei ce nu fac cum spun sau scriu eu sunt mai putin inteligenti. Nu mai exista autenticitate, nu mai exista principii. Cititorii sunt ca o turma care trebuie manata in directia in care decide blogger-ul sau mai exact contractul semnat cu agentia.

Cam despre asta este vorba in ziua de azi mai ales in nisa de parenting dar nu numai acolo. Cateva zeci de influenceri si “turma” care ii urmareste si ii asculta orbeste. Pe primii nu ii intereseaza cat si mai ales daca pot face rau prin ceea ce scriu si pe ceilalti nu ii deranjeaza prea tare daca ceea ce citesc nu are prea multa legatura cu realitatea.

Dragii mei influeceri, bloggeri de mare succes cu zeci de mii de urmaritori sau doar bloggeri, dragii mei angajati din agentii, cum ar fi daca cat mai multi dintre noi am incerca sa schimbam cate ceva? Cum ar fi daca ne-am asuma toti ca suntem responsabili de ceea ce scriem, de felul in care scriem si in acelasi timp si de cei care ne citesc. Cum ar fi daca cati mai multi dintre noi am spune lucrurilor pe nume mereu, ne-am asuma de la bun inceput si am respecta un set de principii clare pe care le-am comunica si cititorilor si nu am devia de la ele, dupa cum bate vantul (a se citi, dupa ce brand ne plateste mai mult). Cum ar fi daca am incerca sa scriem prezentand mereu realitatea, fara a cosmetiza, fara a inventa povesti fantastice doar pentru a integra un brand intr-un text, cum ar fi daca cat mai multi dintre noi ne-am respecta mai mult cititorii si am incerca sa-i informam corect?

Sursa foto