Noi suntem clienti Emag de foarte multa vreme. Pot spune deschis ca exista mai mult decat o obisnuinta de a comanda aproape tot ceea ce avem nevoie de la ei. Bogdana a lucrat in Emag, eu am colaborat cu ei in calitate de project manager si consultant foarte multa vreme, avem inca printre angajati multe cunostinte, chiar prieteni.

Comandam des, comandam produse electronice si consumabile pentru acasa si pentru firma, jucarii, carti, accesorii pentru masina, mancarea cateilor, cosmetice si multe altele. In general totul a fost ok si chiar daca au mai existat unele disfunctionalitati, ele nu au fost niciodata unele majore.

Din pacate, in ultima vreme lucrurile s-au schimbat destul de brusc si radical. Am avut in putin peste o luna de zile 5-6 situatii in care am experimentat diferite problemele, care mai de care mai neplacuta.

In primul rand am avut situatii complicate, finalizate dupa multe zile si telefoane, cu niste comenzi facute in marketplace. Am comandat pentru birou niste componete PC care nu erau toate din portofoliul si stocul Emag si asa am ajuns sa ii cunosc pe cei de la Vexio care mi-au livrat o placa de baza dupa mai bine de doua saptamani. Ba era stoc, ba nu mai era stoc, ba era un furnizor extern cu probleme, etc. In aceeasi comanda Emag mi-a livrat un monitor care era pe stoc in momentul comenzii, dupa 8 zile motivand ca….s-a terminat stocul. Probabil ca daca eu nu sunam dupa 3 zile la ei pentru a intreba ce se intampla cu a mea comanda nu aflam niciodata ca stocul s-a „volatilizat” exact in momentul in care am comandat eu.

Treaba asta cu marketplace-ul este una ok din multe puncte de vedere dar pe de alta parte, am mai spus-o, sistemul informatic al celor de la Emag nu cred ca este inca pregatit sa o gestioneze asa cum trebuie. Am experimentat nenumarate erori de afisare, ba ca nu s-a platit desi am facut plata cu cardul si am primit si email de confirmare, ba ca nu a fost preluata comanda desi ea era pe drum spre mine sau chiar la mine, ba ca valoarea produselor mele a crescut brusc, s-a dublat sau chiar a devenit zero, valoarea reala fiind afisata doar in detaliile comenzii.

Ca un sfat personal, v-as recomanda sa incercati sa comandati in general de la Emag, doar produse care sunt in stocul sau portofoliul Emag.

A doua problema pe care am avut-o a fost una si mai deranjanta. Am avut o comanda mai mare tot pentru birou pe care am platit-o cu OP. Dintr-o eroare cei de la contabilitate au platit o suma de bani in plus, de fapt au platit de doua ori o proforma. Am sunat instantaneu la Emag si le-am comunicat, le-am trimis pe email dovezile de plata si i-am rugat sa ma anunte cand imi returneaza banii. Dupa inca o saptamana am mai facut din nou acelasi lucru. De fiecare data mi s-a spus ca in maxim 2-3 zile primesc banii inapoi. De primit i-am primit, dupa mai bine de 30 de zile si dupa ce am mai dat inca 3 telefoane si la unul din ele i-am intrebat daca primesc ceva dobanda pentru ca mi-au tinut banii la ei 30 de zile.

Tot cu cei de la Emag am incercat si livrarile in doua ore sau livrarile de tipul „cand vrei tu”. Ba mai mult, pentru livrarea in doua ore am facut si greseala sa platesc de doua ori. Marfa a venit cand a dorit Emag, mai exact, din ceea ce mi-au comunicat cei de la call center, cand au dorit cei de la magazie sa se ocupe de comanda, sa faca AWB-ul si sa trimita marfa la curier. Apropos de cei de la call center, mereu au incercat sa fie extrem de amabili si au fost foarte atenti la exprimare dar cam atat. Rezolvarea problemelor, indiferent de tipul acestora a venit in medie dupa 3 telefoane la care am discutat mereu cu un alt agent.

La livrarea „cand vrei tu”, m-am lovit de curierii de la Sameday, cei care sunt curierii celor de la Emag (adica in acelasi grup de firme). Asa cum ii recomanda si numele, Sameday mi-au livrat marfa in aceeasi zi tinut marfa in depozitul lor odata peste weekend si inca odata 24 ore pe motiv ca „ce daca am vrut eu livrare la ora 20 si am selectat-o in comanda Emag, programul lor s-a terminat”.

Ieri am avut si ultima interactiune din categoria „livrare in doua ore” cu cei de la Emag. Am comandat si platit cu cardul un produs nu tocmai ieftin, pe la 18.30, am selectat optiunea de livrare in doua ore si am mai platit inca 39 de lei pentru livrare. Pe la ora 21.30 am sunat sa intreb ce se intampla si de ce comanda mea inca nu avea AWB. Am discutat cu domnisoara Diana Oancea cae mi-a explicat extrem de politicos ca este o perioada foarte incarcata la Emag si ca oricum produsul comandat de mine nu are optiunea de livrare in doua ore. I-am explicat si eu frumos ca nu ma intereseaza cat de aglomerat este, ca am platit pentru livrare in doua ore, ca nu e prima oara cand nu ni se livreaza in doua ore si ca optiunea de livrare in doua ore e normal sa nu mai fie vizibila la ora 21.30. Pentru ca m-a deranjat raspunsul primit, am purtat o lunga discutie in care i-am explicat domnisoarei ca vreau produsul cel tarziu la ora 10, a doua zi si ca voi scrie acest articol. Azi pe la ora 10.00, cei de la Emag au sunat-o pe Bogdana sa ii comunice ca se face livrarea pana la 12.25. La ora 11 nu avea AWB decat un singur produs din cele doua de pe comanda. Am sunat din nou si mi s-a promis ca vor ajunge la 12.25 asa cum s-a mentionat. Ba mai mult mi-au spus sa sun daca nu primesc produsele. Produsele au plecat spre mine la ora 11.40 si au ajuns la ora 12.55 :). Cei 39 lei pentru livrare in doua ore au fost scazuti de pe factura si probabil voi astepta in jur de 30 zile sa ii primesc inapoi.

Tot aseara in timp ce discutam la telefon despre comanda nelivrata in doua ore, am zis ca poate ar fi mai bine sa nu mai astept black Friday daca tot ma lovesc de atatea probleme si sa comand consola Nintendo pe care si-o doresc baietii mei de Craciun. Consola era in cos, alaturi de alte produse, toate in stocul Emag. Consola era deja redusa la pretul de 1399 lei. In timp ce eu discutam cu Bogdana si mai cautam niste lucruri de adaugat in cos, brusc si dintr-o data pretul consolei din stocul Emag s-a schimbat si a devenit 1649 lei. Am gasit in marketplace consola la 1399 si am comandat-o la Flanco. Am facut si niste print screen-uri asa ca sa le am la indemana.

Ce sa va mai zic? Spor la cumparaturi de Black Friday! :)))

Sursa foto