Noi suntem clienti Emag de foarte multa vreme. Pot spune deschis ca exista mai mult decat o obisnuinta de a comanda aproape tot ceea ce avem nevoie de la ei. Bogdana a lucrat in Emag, eu am colaborat cu ei in calitate de project manager si consultant foarte multa vreme, avem inca printre angajati multe cunostinte, chiar prieteni.
Comandam des, comandam produse electronice si consumabile pentru acasa si pentru firma, jucarii, carti, accesorii pentru masina, mancarea cateilor, cosmetice si multe altele. In general totul a fost ok si chiar daca au mai existat unele disfunctionalitati, ele nu au fost niciodata unele majore.
Din pacate, in ultima vreme lucrurile s-au schimbat destul de brusc si radical. Am avut in putin peste o luna de zile 5-6 situatii in care am experimentat diferite problemele, care mai de care mai neplacuta.
In primul rand am avut situatii complicate, finalizate dupa multe zile si telefoane, cu niste comenzi facute in marketplace. Am comandat pentru birou niste componete PC care nu erau toate din portofoliul si stocul Emag si asa am ajuns sa ii cunosc pe cei de la Vexio care mi-au livrat o placa de baza dupa mai bine de doua saptamani. Ba era stoc, ba nu mai era stoc, ba era un furnizor extern cu probleme, etc. In aceeasi comanda Emag mi-a livrat un monitor care era pe stoc in momentul comenzii, dupa 8 zile motivand ca….s-a terminat stocul. Probabil ca daca eu nu sunam dupa 3 zile la ei pentru a intreba ce se intampla cu a mea comanda nu aflam niciodata ca stocul s-a „volatilizat” exact in momentul in care am comandat eu.
Treaba asta cu marketplace-ul este una ok din multe puncte de vedere dar pe de alta parte, am mai spus-o, sistemul informatic al celor de la Emag nu cred ca este inca pregatit sa o gestioneze asa cum trebuie. Am experimentat nenumarate erori de afisare, ba ca nu s-a platit desi am facut plata cu cardul si am primit si email de confirmare, ba ca nu a fost preluata comanda desi ea era pe drum spre mine sau chiar la mine, ba ca valoarea produselor mele a crescut brusc, s-a dublat sau chiar a devenit zero, valoarea reala fiind afisata doar in detaliile comenzii.
Ca un sfat personal, v-as recomanda sa incercati sa comandati in general de la Emag, doar produse care sunt in stocul sau portofoliul Emag.
A doua problema pe care am avut-o a fost una si mai deranjanta. Am avut o comanda mai mare tot pentru birou pe care am platit-o cu OP. Dintr-o eroare cei de la contabilitate au platit o suma de bani in plus, de fapt au platit de doua ori o proforma. Am sunat instantaneu la Emag si le-am comunicat, le-am trimis pe email dovezile de plata si i-am rugat sa ma anunte cand imi returneaza banii. Dupa inca o saptamana am mai facut din nou acelasi lucru. De fiecare data mi s-a spus ca in maxim 2-3 zile primesc banii inapoi. De primit i-am primit, dupa mai bine de 30 de zile si dupa ce am mai dat inca 3 telefoane si la unul din ele i-am intrebat daca primesc ceva dobanda pentru ca mi-au tinut banii la ei 30 de zile.
Tot cu cei de la Emag am incercat si livrarile in doua ore sau livrarile de tipul „cand vrei tu”. Ba mai mult, pentru livrarea in doua ore am facut si greseala sa platesc de doua ori. Marfa a venit cand a dorit Emag, mai exact, din ceea ce mi-au comunicat cei de la call center, cand au dorit cei de la magazie sa se ocupe de comanda, sa faca AWB-ul si sa trimita marfa la curier. Apropos de cei de la call center, mereu au incercat sa fie extrem de amabili si au fost foarte atenti la exprimare dar cam atat. Rezolvarea problemelor, indiferent de tipul acestora a venit in medie dupa 3 telefoane la care am discutat mereu cu un alt agent.
La livrarea „cand vrei tu”, m-am lovit de curierii de la Sameday, cei care sunt curierii celor de la Emag (adica in acelasi grup de firme). Asa cum ii recomanda si numele, Sameday mi-au livrat marfa in aceeasi zi tinut marfa in depozitul lor odata peste weekend si inca odata 24 ore pe motiv ca „ce daca am vrut eu livrare la ora 20 si am selectat-o in comanda Emag, programul lor s-a terminat”.
Ieri am avut si ultima interactiune din categoria „livrare in doua ore” cu cei de la Emag. Am comandat si platit cu cardul un produs nu tocmai ieftin, pe la 18.30, am selectat optiunea de livrare in doua ore si am mai platit inca 39 de lei pentru livrare. Pe la ora 21.30 am sunat sa intreb ce se intampla si de ce comanda mea inca nu avea AWB. Am discutat cu domnisoara Diana Oancea cae mi-a explicat extrem de politicos ca este o perioada foarte incarcata la Emag si ca oricum produsul comandat de mine nu are optiunea de livrare in doua ore. I-am explicat si eu frumos ca nu ma intereseaza cat de aglomerat este, ca am platit pentru livrare in doua ore, ca nu e prima oara cand nu ni se livreaza in doua ore si ca optiunea de livrare in doua ore e normal sa nu mai fie vizibila la ora 21.30. Pentru ca m-a deranjat raspunsul primit, am purtat o lunga discutie in care i-am explicat domnisoarei ca vreau produsul cel tarziu la ora 10, a doua zi si ca voi scrie acest articol. Azi pe la ora 10.00, cei de la Emag au sunat-o pe Bogdana sa ii comunice ca se face livrarea pana la 12.25. La ora 11 nu avea AWB decat un singur produs din cele doua de pe comanda. Am sunat din nou si mi s-a promis ca vor ajunge la 12.25 asa cum s-a mentionat. Ba mai mult mi-au spus sa sun daca nu primesc produsele. Produsele au plecat spre mine la ora 11.40 si au ajuns la ora 12.55 :). Cei 39 lei pentru livrare in doua ore au fost scazuti de pe factura si probabil voi astepta in jur de 30 zile sa ii primesc inapoi.
Tot aseara in timp ce discutam la telefon despre comanda nelivrata in doua ore, am zis ca poate ar fi mai bine sa nu mai astept black Friday daca tot ma lovesc de atatea probleme si sa comand consola Nintendo pe care si-o doresc baietii mei de Craciun. Consola era in cos, alaturi de alte produse, toate in stocul Emag. Consola era deja redusa la pretul de 1399 lei. In timp ce eu discutam cu Bogdana si mai cautam niste lucruri de adaugat in cos, brusc si dintr-o data pretul consolei din stocul Emag s-a schimbat si a devenit 1649 lei. Am gasit in marketplace consola la 1399 si am comandat-o la Flanco. Am facut si niste print screen-uri asa ca sa le am la indemana.
Ce sa va mai zic? Spor la cumparaturi de Black Friday! :)))
Nu stiam ca Sameday sunt curierii lor, asa imi. explic de ce la cele din urma comenzi am asteptar aproximativ o. saptamana sa ajunga, normal mai mult. de trei zile nu faceau. Asa m-am lecuit de comenzi la emag, mai alef doar rar livrare in oras la pct apropiate mie. Multumesc ptr articol.
Si eu am comandat in toamna asta o carte si am primit alta carte. Cum cea comandata a devenit out of stock, am returnat produsul nedorit si necomandat si am primit banii in aprox 1 sapt. M-a amuzat intrebarea, standard probabil, a domnisoarei de la call center: “Pentru returnarea produsului, doriti sa vina un curier sau sa mergeti dvs la un centru emag?”
Am avur de curand o experienta neplacuta,ba chiar 2 acum mi-am amintit. La prima am comandat un set de cosmetice pt care primisem notificare ca e din nou in stoc aproape instnat de la primirea notificarii ca deh aveam toate datele salvate si ce sa vezi trece saptamana si nu ajung produsele. M-a sunat cineva sa ma anunte sec ca nu au mai avut stoc si au anulat comanda. A2a -am sunat pt anularea unei comenzi ,mi-a fost confirmata anularea. A2a zi m-am trezit cu produsele la usa. Si nu,nu mai platesc nimic upfront la ei. In rest pt bf am wishlistul unde am produse adaugate de min 3luni,stiu exact fluctuatiile de pret. Apare cv care sa merite comandat,cu o reducere substantiala fata de promotiile obisnuite-voi comanda. Dar altfel nu. Si comand doar vandut de emag.ro.
Nici experienta noastra din ultima perioada nu a fost una ok.
La un produs defect (de vaoare mare) am facut cerer de retur. Am asteptat mai mult de o saptamana pana a fost ridicat. Initial au transmis adresa gresita catre firma de curierat, aceasta a anulat cererea cand a constatat situatia (desi am solicitat direct la ei schimbarea adresei si ni s-a spus ca e ok). In tot acest timp, din call center primeam asigurari ca se face tot ce se poate pt urgentarea cererii. A fost nevoie sa sunam direct la curier pt a afla ca cererea fusese anulata.
Neavand alta optiune, am refacut cererea de retur. Am fost (din nou) asigurata ca se transmite curierului solicitarea expresa de a ridica produsul ziua urmatoare. Desi era resposabilitatea lor sa solutioneze problema aparuta (ca de altfel intreaga relatie cu firmele de curierat partenere), nu s-a facut niciun demers concret in acest sens, cu exceptia unui comentariu adaugat la cerere (fara a urmari in vreun fel daca se rezolva, macar un apel de verificare in dimineata zilei cu pricina). Am fost nevoita sa sun din nou la firma de curierat, sa ma interesez personal de ceea ce se intampla. A fost horror :(
Cred ca orice chiosc de la coltul strazii poate sa devina partener emag, nu imi explic de ce isi asociaza numele cu orice vanzator din piata.
Daca va zic ce am patit eu cu cei care vand prin eMag. Si prin ce trauma trec. Ar trebui sa intre pe fir FBI.
Trebuie desfiintat Marketplace de la eMag. Nenorocitii astia vand produse defecte si nu au rating pentru ca nu accepta ei sa le afiseze. Ar trebui sa intervina Protectia Consumatorului sau sa se faca o Petitie care sa fie aprobata in Parlamentul Romaniei. Toti cei care vand prin eMag sa nu trimita coletul prin curieri fantoma. Cand zic curieri fantoma, ma refer la dastia smecheri cu masini proprii. Sa ridici produsul din Showroom in cutia originala in care se afla si nu facut colet ca sa poti verifica daca functioneaza sau sa vezi ceea ce ai cumparat sa nu fie facatura.
Mentionez ca produsele vandute de eMAG , serviciile care ni le ofera , NOTA 10 dar cei care vand pe Marketplace NOTA 0 !