„My life amounts to no more than one drop in a limitless ocean. 
Yet what is any ocean, but a multitude of drops?”
Cloud Atlas

Cand m-a contactat Delia prima data sa imi povesteasca despre Swimathon am zis „DA” fara sa clipesc. Era cam acum o luna, tocmai reincepusem sa merg la bazin in mod constant, ba chiar reusisem in ultima sedinta de inot sa parcurg 700 de metri fara nici un efort si imi planificasem sa imi cumpar si clips pentru nas, ca sa trec la nivelul urmator (tinta este de 1400 de metri per sedinta). Clipsul imi trebuie pentru ca nu stiu sa gestionez bagatul capului in apa fara inghitirea unei cantitati substantiale de lichid. Si e nevoie de un ritm ce include si bagatul capului in apa pentru a-ti doza eforturile si a-ti maximiza eficienta lor.

M-am dezumflat ca un balon cand am aflat ca Swimathonul se tine pe 6 iulie, cand noi suntem plecati pe meleaguri elene. Insa, voi, daca sunteti in Bucuresti si aveti ceva cunostinte de inot, va rog mult de tot sa va implicati si voi in sustinerea proiectului acesta frumos.

Conceptul Swimathon este genial de simplu:

Swimathon este o platformă de atragere de fonduri pentru cauze din comunitatea locală. Este un mecanism prin care comunitatea se întâlneşte, interacţionează şi se implică să strângă fonduri pentru proiectele pe care le consideră relevante.

Swimathon în trei paşi:

  1. Organizaţiile sau grupurile de iniţiativă înscriu cauze din comunitatea locală
  2. Companiile şi înotătorii aleg cauza pentru care se implică
  3. Susţinătorii donează o sumă de bani pentru fiecare lungime de bazin înotată de favoriţii lor

Cum funcționează

  1. Înotători individuali sau echipe de ştafetă înoată, timp de 50 de minute, cât mai multe lungimi de bazin pentru cauza pe care o susţin.
  2. Pe parcursul zilei, vor fi trei sau patru serii de înot de câte 50 de minute fiecare, în funcţie de numărul de înotători înscrişi.
  3. Evenimentul va fi deschis publicului, iar participanţii îşi invită susţinătorii să îi încurajeze în direct în competiţie.
  4. Înotătorii strâng fonduri cu ajutorul reţelei sociale proprii şi a organizaţiei pe care o susţin.
  5. Donatorii pot alege să susţină înotătorul sau echipa preferată contribuind fie cu o sumă pentru fiecare lungime de bazin înotată sau cu o sumă fixă.
  6. Companiile pot alege să participe pentru cauze pe care le susţin în mod obişnuit prin campaniile de CSR sau pentru una din organizaţiile invitate să participe la Swimathon.
  7. Fundaţia Comunitară Bucureşti construieşte o platformă de gestionare a donatorilor şi a plăţilor şi finanţează apoi fiecare proiect cu sumele strânse pentru el.
  8. Fundaţia acoperă o parte a costurilor de organizare prin reţinerea a 15% din sumele strânse şi prin taxele de participare ale companiilor.
Fundația Comunitară București se angajează să colecteze sumele de bani mobilizate, din care va reţine un procent de 15% pentru costurile de organizare. În baza unui contract de finanţare, se asigură că aceste sume ajung la cauzele și proiectele înscrise în concurs, apoi monitorizează implementarea lor și evaluează rezultatele.

Mai multe informatii aveti direct pe site-ul lor, aveti inclusiv o lista cu proiectele deja inscrise,  sunt extrem de multe companii mari care s-au implicat (lista completa aici), vedete autohtone (Ioana Ginghina, care inoata pentru Asociatia Invingem Autismul, de exemplu), este un eveniment ce merita sustinerea voastra, si de ce nu, daca aveti posibilitatea si disponibilitatea, implicarea voastra.