Avon a lansat ieri in Romania cel mai mare lant de magazine online in cadrul unei platforme integrate de comert electronic.

Raluca Kisescu, Marketing Manager AVON pentru Romania si Moldova 
(offtopic, parere strict personala, poate cel mai bun marketing manager din Romania la ora actuala)

Mai simplu spus, incepand de ieri, toti reprezentantii Avon au trecut la un alt nivel, cel de mici antreprenori online. Fiecare din ei are propriul spatiu, de unde clientii pot cumpara, pot citi recomandari sau pot primi sfaturi si raspunsuri la intrebari. Pentru clienti este un mare pas inainte, fiindca isi pot selecta reprezentantul dupa mai multe criterii. Fie pot merge pe mana reprezentantului Avon de la care au cumparat pana acum, fie isi pot alege un reprezentant cat mai aproape de locul unde locuiesc. Sistemul este cat se poate de transparent, fiecare client putand oferi calificative reprezentantilor de la care au cumparat, pe baza experientelor mai pozitive sau mai negative in relatia cu ei.

Viteza de livrare va creste considerabil. Anul trecut am facut o comanda online (nu aveam reprezentant), iar pachetul a facut mai bine de zece zile pe drum, fiind livrat prin Posta Romana (motiv pentru care am facut doua drumuri la oficiul meu postal, experiente care sunt traumatizante :), dupa cum stie fiecare bucurestean care are ghionul de a se intersecta cu aceasta institutie) si venind de la Cluj (nici acum nu imi este clar de ce a fost trimis de la Cluj!). Recunosc, a fost la vremea respectiva o dezamagire, ceea ce m-a facut sa nu mai comand online la Avon ulterior.

Pasul este mare, dar inceputul a fost facut. Am stat deja pe noua platforma si am scotocit Bucurestiul pe harta interactiva, deja am gasit o multime de magazine personale. Ca un minus, platforma se incapataneaza sa imi arate by default cel mai apropiat reprezentant de locul unde ma aflu (pe baza IP-ului si a geolocatiei). Mai este de munca la ele insa, overall, chiar ma bucur (si am toate motivele, atat personal, din perspectiva de client, cat si profesional, din perspectiva omului care lucreaza in online) pentru aparitia acestui nou concept de business.

Este de salutat pentru ca dincolo de avantajele pentru clienti si companie,  ofera tuturor reprezentantilor un tool fenomenal, ii responsabilizeaza si mai mult, le ofera posibilitatea de a invata lucruri noi, de a evolua. Si pentru ca marea majoritate a reprezentantilor este formata din femei, care aveau la dispozitie un mijloc de a produce niste venituri suplimentare, acum, in functie de cat de bune sunt in gestionarea propriului magazin online, isi vor putea creste aceste venituri si vor putea capata o notorietate si o expunere mult mai mare decat pana acum, datorita spatiului virtual.

Ele vor trece astfel de la stadiul de furnizori pentru cercul de apropiati la stadiul de furnizori pentru o masa mult mai mare de clienti potentiali si in functie de cat de performante vor fi in relatiile cu ei, cresterea nu are limite.

Acum, din perspectiva clientilor, pasul facut de AVON este extrem de logic. M-am uitat pe statisticile legate de comertul online, pe care le-am primit odata cu anuntul, si am observat faptul ca femeile sunt in pozitie dominanta in achizitiile online:

  • 57,3% din cumparatori sunt femei (se pare ca am acaparat si online-ul!)
  • din totalul cumparatorilor (femei si barbati), peste 42% isi platesc facturile la utilitati (banuiesc ca barbatii :)) si peste 34% cumpara cosmetice si parfumuri 
  • peste 45% dintre femei acceseaza zilnic internetul de pe un smartphone si peste 82% din ele acceseaza zilnic un motor de cautare.
  • mai departe, valoarea medie a unei cumparaturi online de cosmetice este de 133 RON :)
  • si, aspect pe care nu il cunosteam pana acum, si m-a surprins, 8 din 10 romance cumpara produse AVON.

Motive mai mult decat clare pentru AVON de a da drumul acestei platforme. Eu le urez succes, cat mai putine bug-uri si voua, cumparaturi placute :)

Pentru mai multe informatii, puteti urmari si pagina de facebook a AVON.