Se ia un subiect foarte interesant, „homeschooling” mai exact si se face un material intr-o duminica seara, la ProTV, cu o familie de patru copii, toti de varste destul de mari, care nu au intrat in viata lor intr-o sala de clasa.

Toate bune si frumoase, pana materialul ajunge la parerea „expertilor” care „avertizeaza ca aceasta alternativa la sistemul clasic de invatamant implica riscuri „serioase”: ca sa fie pregatiti pentru viata copii ar trebui sa invete sa se descurce in relatiile cu colegii, sa faca fata competitiei si sa treaca prin emotiile examenelor” dupa care vine si „expertul” si anume domnul psiholog Danut Negru care spune ca „interesul este ca un copil sa poata sa se descurce in fata unor situatii neprevazute. In conditiile in care am tot confortul si nu sunt provocat pe zona necunoscutului atunci risc sa creez o personalitate a unui adult care va avea nevoie doar de un mediu care este securizat”.

Deci, dragii mei, ati inteles la ce este buna scoala? De ce trebuie copiii nostri sa mearga la scoala? Ca sa faca fata competitiei si sa treaca prin emotiile examenelor….

Pffff, ce gust amar am….

PS: pentru cine nu a citit inca acest articol, atat de lung, insa parca prea scurt, ar fi bine sa o faca acum.

PPS: Gandul care ma macina de cand am vazut acest material este de-a dreptul tulburator: daca noi am lua in mainile noastre si in foarte serios rolul de „educatori”, „invatatori” si „profesori”, noi am fi singurii responsabili pentru ceea ce vor deveni copiii nostri mai tarziu. Insa am fost obisnuiti, educati sa lasam acest rol in seama sistemului. Daca da gres, sistemul e de vina, pana la urma mereu sistemul de e vina, e mai confortabil pentru noi. Da, ok, trebuie sa muncim ca sa castigam bani, ca sa trimitem copiii la o scoala cat mai buna, dar oare nu este asta o particica din scuza? Imi pare rau, insa motivele expuse de „expertii” din material nu fac decat sa imi intareasca acest gand care ma batuie de ceva vreme. Scuza cu „interactiunea in colectivitate” este praf in ochi. Interactiunea in colectivitate poate avea loc bine mersi intr-un milion de alte situatii, nu este necesar ca ea sa aiba loc intr-un cadru institutionalizat, cu copiii insirati in bancute, stand nemiscati, cu mainile la spate sau cu ochii atintiti la tabla, avand ca singura „motivatie” nota.

Am adaugat aceste randuri acum, dupa ce am incercat in zadar sa il conving pe David azi dimineata sa mearga la gradinita, aducandu-i verbal, toate motivele posibile si imposibile, in timp ce in capul meu, constientizam ca toate motivele cu pricina pot fi extrem de usor desfiintate si ca vocea mea nu suna deloc autentica si cuvintele mele nu erau deloc convingatoare.