Acesta este un guest post al lui Radu, nu pentru ca as avea acea parere preconceputa cum ca femeile nu se pricep sa faca review-uri, ci pentru ca el a fost cel care a condus masina in 99% din timp (restul de 1% imi apartine si se va intampla in aproximativ o ora, cand va trebui cu inima stransa sa returnez masina). Pana atunci va las cu parerea lui Radu.

De felul meu sunt oarecum conservator din cel putin 3 puncte de vedere. Asta inseamna, de exemplu, ca pentru mine exista doar fotbalul din Anglia, restul e doar un fel de “plimba balonul fara rost” sau de “sah cu 22 de jucatori”, masinile (alea de familie mare cu 3 copii ca a noastra) trebuie sa fie japoneze si in special Toyota iar pana acum aproximativ 3 ani daca imi spunea cineva ca exista un alt laptop in afara de Toshiba ii spuneam ca nu stie ce vorbeste.

Daca in prinvinta laptop-urilor am facut pasul urmator, in ceea ce priveste masinile a trebuit sa astept sa fac 40 de ani si sa “ma ajute” Bogdana sa inteleg ca exista si altfel de Masini  – cu M mare de la Mercedes Vito!

In weekend-ul care tocmai s-a incheiat am testat un Mercedes Vito Combi 116CDI Blue Efficiency. Impreuna cu Bogdana, Raducu, David si Rebecca am mers cu Vito sa vizitam niste locuri si oameni deosebiti la Nufarul – Delta Dunarii – Pensiunea Stanca Dunarii. Povestea despre Stanca Dunarii o vom spune in curand, eu scriu acum cat am proaspete in minte impresiile despre Vito.

Pentru toti cei ce isi doresc o masina de familie mare, spatioasa, comoda si extreme de usor de condus, cu mana pe inima va spun, Mercedes Vito Combi e alegerea perfecta.

Copiii nostri s-au indragostit de ea, la intoarcere David ne-a intrebat obsesiv de ce trebuie sa ducem masina inapoi si a incheiat prin a ne spune ca el nu merge in nicio Grecia daca nu mergem cu Vito.

La prima vedere eu am ramas surprins de faptul ca motorul este doar de 1.6 (mea culpa, intre timp am aflat ca 116 vine de fapt de la 160 CP si motorul este de 2200 cmc) si oarecum am fost dezamagit ca masina are cutie automata. Retinerea legata de cutie vine clar din obisnuinta de a conduce masina cu transmisie manuala. M-am obisnuit cu Vito in primele 5 minute, in mai putin de 3 km. In cele 3 zile in care l-am condus nu am pus decat 2 frane bruste (una la plecare) :) si am mai condus masini cu transmisie automata, dar sincer nici una nu mi s-a parut atat de usor de condus. Surprinzator este faptul ca pentru o masina mare, grea, cu un motor (cel putin dupa mine) destul de mic – eu pe Toyota am un motor de 2.0, Vito se misca extraordinar de bine si in oras si pe autostrada (130 constant de la Drajna la Bucuresti) si mai ales in depasiri. Mi-a depasit toate asteptarile!

Masina pare mare la exterior dar credeti-ma, prin design, pozitionare cabinei, a oglinzilor, geamurile mari si nu numai, este mult mai manevrabila decat multe alte masini din clase mai mici.

Interiorul in cabina soferului este simplu si foarte bine organizat, fara multe “briz-briz-uri” si cu toate comenzile si butoanele la indemana. Ca minusuri la interior as spune ca nu am gasit un suport de sticle/pahare eficient si bine pozitionat si ca (iarasi probabil ca e vorba de obisnuinta) mi-a lipsit controlul total al CD-player-ului de pe volan. La inceput am avut ceva probleme cu pozitionarea cotului de la mana stanga, dar pe la Slobozia cu ajutorul lui David, care mi-a tras un picior in spatar, am descoperit ca scaunul meu are cotiere si in stanga si in dreapta :).

Altfel…totul la locul lui si foarte eficient si ergonomic organizat. Un alt lucru de care am fost surprins la prima vedere dar care este extrem de util, mai ales cand in spate stau copiii, a fost spatiul extrem de mare dintre cele doua scaune din fata.

Portbagajul foarte, foarte mare si bine organizat. Cam greu de inchis usa de la portabagaj care nu are un sistem care sa-i permita sa se inchida singura si trebuie sa fie trantita.

Cele doua randuri de scaune au fost deliciul copiilor nostri. Scaunele sunt foarte mari, se rabateaza extrem de mult. Au avut loc sa se intinda cu picioarele si au dormit neintorsi cate 1 h, si la dus si la intors. Bineinteles ca au incercat si primul rand de scaune si pe cel de al doilea, si ne si gandeam ce „distractie” va fi in Grecia (daca reusim sa plecam tot cu masina asta), cu „cine pe ce scaun si pe ce rand sta”.

Spatiul din masina este extrem de generos chiar si intre cele doua randuri de scaune si in plus exista si posibilitatea de a deplasa tot randul de scaune pe o sina fixate in podea. Ambele randuri de scaune pot fi “pliate” iar spatiul pentru bagaje creste substantial. Exista pe ambele parti ale masinii, in interior si sub scaune, foarte multe spatii de depozitare, utile cand ai mai multi pasageri.

Masina este dotata cu “guri de aerisire” bine pozitionate si care dau posibilitatea fiecare din ele de a regla intensitatea aerului conditionat livrat. Sistemul de sonorizare este foarte bun, iar in spate exista lumini in dreptul fiecarui scaun.

Nu stiu ce sa va spun mai mult, e primul meu review auto, dar foarte sincer, a fost dragoste la prima vedere! E o masina de familie pe care v-o recomand cu cea mai mare incredere, incercati sa faceti un drive test si va asigur ca si voi va veti lacrima apoi dupa ea :).

Despre Vito puteti sa cititi mai mult aici:

http://www.mercedes-benz.ro/content/romania/mpc/mpc_romania_website/rong/home_mpc/van/home/new_vans/models/vito_639/crewbus_.flash.html

si aici:

http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/vito