In ultima saptamana am avut doua subiecte foarte „trending” in news feed-ul meu. Well, au fost mai multe, dar astea doua m-au agasat pana peste poate, iar eu sunt destul de greu de scos din pepeni ca sa zic asa, cu atat mai mult de enervat pe niste motive stupide cum ar fi newsfeed-ul.

Primul a fost o avalansa de promo la McDonalds. Cu poze and shit, pe tema „cat de megacool si misto e sa te duci la film/meci si sa te indopi cu hamburgeri+fries+onebigcoke de la „simpaticul” gigant producator de obezi pe banda rulanta”. Nu, nu imi spuneti ca o data pe luna e ok, ca nu se intampla nimic. Asa ma amageam si eu acum ceva vreme. In momentul de fata, daca as manca un amarat de hamburger de acolo, in mai putin de jumatate de ora mi s-ar face rau, si nu este mentala toata treaba, ci este pur si simplu reactia unui organism curatat in ultimii ani de toate otravurile astea. Mentala a fost reactia corpului la vederea pozelor in feed: mi s-a revoltat stomacul, iar urmarea fireasca, click pe „hide from newsfeed”.

Ce nu este ok? Nu e ok faptul ca ajungem sa promovam niste obiceiuri de consum care sunt dovedite stiintific ca dauneaza sanatatii. Pff, parca m-am transformat in promo-ul ala de pe toate televiziunile. Una este sa vad asta pe o televiziune care nu are vreun cod deontologic si alta este sa vad asta la niste influenceri din online pe care eu insami ii consider persoane trustworthy, ale caror pareri le ascult si le urmez de multe ori, oameni la care ma uit cu admiratie si respect. Acum habar nu am daca chiar ii si intereseaza parerea mea, insa nu pot tacea cand vad asemenea derapaj.

Nu-s aia moralizatoare, sunt departe de a fi perfecta, insa otrava e otrava. Iar industria fastfood este producatoare de otrava. Celor care poate au uitat, le readuc eu aminte. Mda, a fost o mica victorie, insa mai este mult pana departe.  Imi amintesc de campania celor de la McDo, cand au lansat minunatii mititei. De megacurioasa, am fost sa vad cum sunt. Atunci chiar mi-am jurat ca nu mai cumpar asa ceva de la ei, fiindca mi s-a parut o jignire adusa acestei embleme a bucatariei romanesti. Aceeasi situatie se aplica si in cazul hamburgerilor. Habar nu aveti care este gustul real al un hamburger, facut in casa, iesit din mainile tale. Este absolut delicios, este un amestec nebunesc de arome si gusturi, lucru care la McDo nu il veti simti niciodata. Nu, acolo se „savureaza” monoglumatamul si alte porcarii sintetice. Asta, ca sa vin si cu argumentul „experientei” nu numai cel plictisitor al „sanatatii”.

Alt doilea subiect annoying parca nici nu mai e asa annoying dupa ce m-am descarcat cu McDo: campania asta cu recordul la vorbit si de fapt la mine e o chestie personala, ca mut canalul cand vad reclama cu protagonistul respectiv. A carui mustata m-ar face ca in cazul in care ma intalnesc cu el pe strada, sa imi strang mai tare copiii de mana, dintr-un brusc sentiment de „overprotecting momma”. Anyway, e piticul meu personal, am simtit nevoia sa scriu despre el. Ca un sfat: stimati domni, nu va lasati doar mustata.

First world problems… Cu toate astea, McDo chiar e parte din first world problems….

Si nu, nu e indeajuns sa spui „uite, am bagat mere in meniu, deci avem un commitment pentru o dieta sanatoasa”. E ca si cum producatorii de tutun ar spune: „uite, am facut si niste tigari bio”. Da, stiu, I’m a real bitch.