Mi-am zis ca pana nu se termina vacanta nu voi mai scrie nimic despre Thassos. Aseara am ajuns acasa si azi, “la cald”, cu mintea inca plina de amintiri, nu ma pot stapani fara a va mai povesti si mai ales arata cate ceva din acest minunat loc care pe noi ne surprinde de fiecare data.

Am sa enumar si mai ales voi ilustra in continuare, intr-o ordine aleatoare, doar cateva din lucrurile pentru care noi revenim de 5 ani, an de an, in Thassos (in ultimii 2 ani chiar de doua ori intr-un an):

• copiii sunt fericiti, mult mai fericiti si mai liberi decat in oricare alt loc din Romania si nu numai pe care l-am vizitat impreuna cu ei

• oamenii de aici, desi cu unii dintre ei ne-am vazut doar o singura data pentru nu mai mult de 10-15 minute, ne recunosc, ne tin minte, ne saluta, ne intreaba ce mai facem; cei cu care ne stim de 4-5 ani, ne considera deja prieteni; Marina, Irini si Ianis gazdele noastre de la Irini Studios, Metaxas prietenul copiilor nostri de la San Antonio, proprietarul de la San Antonio, Thasos impreuna cu familia lui, Aleka, Michalis, capitanul Vasilis, Niko de la plaja Paradise si familia lui, maicuta care are grija de manastirea Sfantul Pantelimon, asta ca sa mentionez doar cativa din ei, toti sunt niste oameni minunati!

• mancarea este in multe locuri as putea spune divina; fie ca vorbim despre caracatita, midii, gavros, gyros, souvlaki, feta sau simplul iaurt cu miere de pin, loukoumades, kleftiko sau kokinisto, fie ca vorbim despre mielul si iedul din Teologos sau magiritsa, supa de organe de miel pe care am mancat-o pentru prima oara in Thasos, in fiecare din cei 5 ani in care am fost pe insula am descoperit cel putin un loc in care se mananca extraordinar (si extraordinarul nostru se raporteaza inclusiv la cei trei copii care ne mananca si urechile cand ajung aici :))

• plajele, mai ales cele mai putin frecventate si necunoscute tuturor turistilor, sunt curate, sunt linistite, sunt minunate; pe copiii nostri, glumind putin, pe Paradise Beach la Niko’s Grill si pe San Antonio Beach ii putem oricand lasa singuri de dimineata pana seara…..

• culoarea apei este una pe care cel putin eu nu am mai intalnit-o decat in Thassos

• Mythos sau Retsina au alt gust aici decat in Romania sau oriunde alt undeva; berea Alpha Weiss este mai buna decat orice alta bere nefiltrata pe care am baut-o eu acasa

• Kazaviti, Kastro, Theologos, Maries, Aliki sunt niste locuri cum nu o sa intalniti nicaieri in alta parte; fiecare din ele are farmecul sau aparte, un farmec care nu dispare nici dupa multe vizite

• Manastirea Sfantul Pantelimon este din punctul meu de vedere unul dintre putinele locuri in care chiar si un nepracticant orthodox poate intelege si mai ales poate simti ce inseamna credinta, ce inseamna viata monahala si de ce anumitit oameni aleg aceasta cale (imaginile sunt de la Arhangelou)

• mierea de pin si uleiul de masline din Panagia, Theologos sau Maries sunt nelipsite din casa si de pe masa noastra de 5 ani incoace

FullSizeRender[1]

• copiii nostri au crescut pe plajele din Thassos, avem amintiri pline de bucuria cu care alearga si se joaca aici, zi de zi, de dimineata pana tarziu, dupa apus, de la cele cateva luni ale lui Raducu si pana la cei 7 ani de “baiat mare” ai lui David sau cei 10 ani de domnisoara ai Rebeccai

•  nu doar copiii sunt fericiti in Thassos, ci si adultii

Si nu, aici nu este oficiul de turism din Thasos :)