Ieri a scris Bogdana despre Summer Well, azi a venit randul meu. Primul contact cu Summer Well 2016 l-am avut Vineri seara intr-un preview organizat de Unicredit in care John Varbiu – directorul festivalului si prietenul si colegul meu din liceu, ne-a prezentat tot ceea ce au pregatit organizatorii pentru editia din 2016.

14021710_10208434408552490_5267168593480132461_n

13901419_1001728813279944_2726788746602682259_n

A doua zi am inceput-o tot cu un tur al atractiilor festivalului si al Domeniilor Stirbei, de data aceasta organizat de cei de la Orange. Apoi, pentru urmatoarele doua zile de festival, totul a decurs foarte lin si placut cu multa, multa muzica buna, prieteni, soare, Bacardi si Jagermeister (cu Pepsi sau cu Ginger Tonic) si multa distractie. Nu am sa insist cu informatii si detalii despre trupele care au cantat sau despre toate atractiile, ci voi incerca sa punctez pe scurt ce ne-a placut si lucrurile care credem ca pot fi imbunatatite.

Asadar, unde se mai poate lucra:

  • In ambele zile de festival dar mai ales in ce-a de a doua zi, au fost ceva probleme de sunet. Stiu ca e o locatie destul de ciudata din perspectiva acusticii, dar cu siguranta se poate mai bine
  • Pe finalul festivalului au existat probleme cu toaletele (mirosul degajat de acestea) din zonele cu afluenta mare de public
  • In cea de a doua zi de festival la cateva case pentru reincarcarea cardurilor POS-urile nu mai functionau si daca nu aveai cash la tine sau nu gaseai bancomatul celor de la Unicredit riscai sa ramai nemancat sau nebaut
  • Ideea de a aduce la festival diversi furnizori de street food a fost una extraordinara, dar faptul ca unii dintre ei nu au inteles ca prezenta la festival este o oportunitate de a le creste notorietatea si implicit vanzarile a reprezentat un minus destul de mare. Cei de la Burger Van si de la Switch.eat au venit cu cartofi de tipul celor de la McDonalds, iar burgerii, aproape fara exceptie au fost plini de apa si uneori reci. La Peste Paine in prima zi de festival au fost probleme mari din cauza numarului mare de clienti, iar la restaurantul lui Sisoko supa se servea in mini cesti de cafea
  • De departe cea mai mare dezamagire a fost prezenta celor de la Divan la acest festival. Nu am inteles motivele pentru care cei de la Divan au fost preferati in acest an in detrimentul celor de la Calif, dar sper ca la editiile viitoare sa nu se mai intample asta. Dintre toti furnizorii de mncare prezenti la festival cred ca cei de la Divan sunt singurii care chiar nu au nici cea mai mica legatura cu ceea ce se intampla acolo, cu oamenii prezenti acolo.
  • Berea Becks nu este cea mai potrivita alegere pentru un asemenea festival. Diversitatea tipurilor de bauturi a lasat de dorit anul acesta. Poate ca la urmatoarele editii organizatorii se vor gandi si la bauturi cum ar fi cidrul, vodka sau aperol-ul.

Si acum lucrurile bune (aici as putea scrie probabil pagini intregi):

  • Accesul la festival a fost gandit extrem de bine, nu cred ca a existat cineva care sa stea la intrare ai mult de 5 minute. Controlul la intrarea a fost deosebit de riguros dar pe de alta parte, este prima oara cand am interactionat (in ambele zile) cu agenti de paza atat de simpatici, comunicativi, eficienti si mai ales repectuosi –  nu credeam ca voi spune asta vreodata, dar, bravo BGS!
  • Ideea inlocuirii, ca metoda de plata, a jetoanelor cu cardurile celor de la Unicredit a fost una foarte buna. Au existat foarte multe puncte in care cardurile puteau fi achizitionate, sistemul de plata de la furnizori nu a dat (cel putin la noi) nici un rateu, lucrurile se desfasurau extrem de rapid, iar la final am recuperat ceea ce nu am cheltuit de pe card in mai putin de 5 minute
  • Foarte, foarte multe atractii, pentru toate varstele si toate tipurile de participanti la festival. Cred ca labirintul – castel Miracoco si tiroliana (a treia cea mai mare din Romania) au fost principalele atractii dar nici celelalte zone nu au dus lipsa de vizitatori. Felicitarile aici trebuie sa mearga mai ales catre cei de la Orange si Unicredit!

13882250_1001741969945295_7624601765880288611_n

  • Zonele de food & drinks, spre deosebire de anii trecuti au fost mult mai bine pozitionate decat in alti ani. Diversitatea culinara a fost mare, practic nu prea am stiut ce sa mancam mai intai.
  • Daca in ceilalti ani publicul era unul din zona 28-45 ani, anul acesta am vazut foarte, foarte multi tineri. De “vina” pentru acest aspect poate fi si line-up-ul ales pentru anul acesta, dar cu siguranta si felul in care a fost promovat festivalul.
  • Copiii au fost prezenti la festival si in anii trecuti dar parca anul acest au fost mult mai multi si nu am vazut nici macar unul singur care sa para a fi nefericit sau sa isi doreasca sa fie in alta parte
  • Transportul catre si de la Domeniul Stirbey a fost organizat in nota generala a festivalului. Multe autobuze, multi controlori care aveau grija ca accesul in autobuze sa se faca civilizat si eficient, case mobile de la care puteai sa-ti achizitionezi biletele de calatorie. Felicitari RATB si mi-as dori ca totul in transportul public din Bucuresti sa se intample la fel ca la Summer Well.

13900248_1002523909867101_1150324825835812680_n

Ar mai fi multe de spus si aproape toate de bine. Una peste alta, festivalul a fost organizat extrem de bine, s-a vazut foarte clar atentia deosebita pentru toate detaliile iar organizatorii merita mai mult decat felicitari pentru tot ceea ce au realizat. Eu cred ca Summer Well este de departe cel mai bun festival din Romania si cu siguranta poate fi un model pentru evenimentele organizate la noi.

Ne-a placut foarte mult editia de anul acesta a picnicului muzical, a festivalului vacanta – Summer Well. Asteptam cu nerabdare surprizele de la urmatoarea editie, dar nu inainte ca John sa organizeze intalnirea noastra de 25 ani de la terminarea liceului.

 

sursa foto: nihasa.ro