De cand am pus intrebarea asta,  eu am mers mai departe de capul meu si am si inscris-o pe Rebecca.

Acum este la cea de a doua lectie (as we speak, ca ea e in camera alaturata, face mate, iar eu parca fac live blogging de la fata locului).

Important, ca altfel uit: oamenii astia isi deschid portile duminica asta tuturor celor care sunt curiosi sa vada cum se desfasoara o lectie, si va asteapta intre 10:30 si 12:00 cu copii cu tot, la sediul lor din Str. Vasile Stroescu, nr 38 (langa Foisorul de Foc).

Rebecca m-a bodoganit initial, ca i-am ocupat si ziua de vineri (lunea e pictura, martea si miercurea e tenisul, joia e engleza). Dupa care m-a bodoganit ca ei nu ii place matematica si ca mai degraba voia la un curs de limba romana. I-am replicat ca o duc la curs de romana cand imi va arata ca  isi doreste sa citeasca. Detalii. I-am spus ca putem testa cu matematica interactiva, vedem daca ii place, cum este, ce se intampla si dupa aceea luam o decizie. A zis ok.

Asa ca saptamana trecuta a fost la prima lectie, unde a dat si o evaluare initiala, dupa care au facut si o lectie si mi s-a intors acasa super incantata.

„Mai mergi, pisi?”

„Mai merg, mai mami, mai merg.”

Ce fac acolo? In principiu urmeaza programa ministerului. In functie de nivelul grupei (de aceea se face si evaluarea), se merge in doua directii: aceea de a aduce copiii la un nivel acceptabil (in cazul in care copiii nu au rezultate bune la aceasta materie) sau de a-i pregati pentru performanta, gen olimpiade. Diferenta fata de scoala este in modul de abordare. Se lucreaza foarte mult prin interactiuni, nu exista „fise de lucru”, iar uneltele folosite sunt tabla interactiva (Mimio), tabletele (Samsung), care sunt inter-conectate si caietele copiilor. Nu se dau teme.

In ceea ce priveste tabletele, pana la urma trebuie sa acceptam ca ele fac parte din viata noastra, vrem nu vrem, si daca tot exista, macar sa fie folosite intr-un scop educativ. Plus ca din cate am aflat ii ajuta enorm in castigarea unor timpi altfel „morti”. De exemplu, daca invataceii dau vreun test, pentru coordonator nu mai exista „imparte fisele, strange fisele, corecteaza cu stiloul rosu fisele”. Totul se intampla in soft-ul special, copiii primind imediat cum au terminat si feedback pe ce au gacut bine sau mai putin bine.

Este o forma mai evoluata a meditatiilor? Nu cred. De fapt as vrea sa cred ca nu. Din punctul meu de vedere, este o forma mai vie, mai putin plictisitoare si mai distractiva de a invata o materie care altfel are, fie fani devotati, fie hateri declarati.

Nu simt ca as fi bagat-o la meditatii, va veni aici atata timp cat isi va dori sa faca asta si cat ii va face placere joaca asta de-a matematica. Vreau doar sa vada ca exista si o latura mai funny, ca matematica nu inseamna numai siruri interminabile de exercitii si coloane seci de cifre.