De azi incep evaluarile nationale pentru copiii din invatamantul primar si gimnazial. S-a inceput cu clasa a VIII-a, iar cei din clasele mai mici urmeaza undeva in mai.
Distractia este la clasa a II-a (si numai). Pentru cei care nu stiu, ofer un scurt intro: acum un an, cand s-a introdus in premiera clasa 0, s-au schimbat si programele scolare incepand cu acea generatie. Cei care au intrat la momentul respectiv in clasa I au ramas pe programa veche, cei din 0 au inceput cu programa noua.
Programa noua presupune niste schimbari destul de notabile, printre care as enumera la matematica, introducerea tablei inmultirii si impartirii in clasa a II-a in loc de clasa a III cum era dupa programa veche (dupa aceasta programa, copiii faceau in primii doi ani numai adunari si scaderi, cu si fara treceri peste ordin, pana la 1000), iar la romana au introdus mai rapid si ortogramele si alte chitibusuri din gramatica.
Cu alte cuvinte, fiica-mea invata dupa programa veche, si tot ce se poate ca anul viitor cand va fi in clasa a III-a sa fie cam la acelasi nivel cu colegii ei mai mici de clasa a doua. Oarecum irelevant, dar necesar de mentionat in contextul de fata.
Noi aseara am avut sedinta cu parintii, in care ni s-au anuntat datele pentru evaluare, si, surpriza, niste modele de subiecte de evaluare. Soc total, pentru ca subiectele cu pricina sunt pe programa noua, nu pe programa veche. Desteptii din Ministerul Invatamantului care nu au absolut nici o legatura cu realitatea din scoli au decis ca subiectele de la evaluarea nationala sa se faca dupa programa noua, netinand cont ca „cobaii” din clasa a II-a sunt pe programa veche.
Doamna ne-a „linistit”, spunand ca ii va pregati intensiv pe copii, astfel incat la inceputul lui mai sa fie pregatiti. A facut rost de zeci de modele de subiecte, si le-a adunat pe toate intr-un biblioraft imens, si vinerea va fi dedicata studiului pentru evaluarile lui peste.
Pe mine, si nu numai pe mine, nu m-a incalzit absolut deloc ideea asta, ba mai mult mi se pare aberanta. Pe cei din Minister ii doare undeva, pentru ca dupa spusele doamnei, cei de acolo habar nu au cu ce se mananca invatamantul, nu au habar care sunt nevoile copiilor si mai mult, nu au in componenta, in zonele decizionale aferente ciclului primar, nici un reprezentant din randul invatatorilor. Invatatorii primesc doar directivele si trebuie sa se conformeze si sa puna in aplicare dupa cum pot si dupa cum ii taie capul ceea ce li se transmite de sus. Asa merg lucrurile.
Evaluarea nu este facultativa, are caracter obligatoriu, desi nota obtinuta are doar caracter orientativ, nu va fi trecuta nici in catalog si nici nu va fi luata in considerare decat in scop statistic.
Ministerul va face pe baza acestor rezultate o evaluare a programei si va decide daca este conforma cu nivelul copiilor sau mai trebuie ajustata.
Insa, cand tu pornesti din start cu ipoteze eronate cum este posibil sa te astepti ca rezultatele sa fie reprezentative si sa poti trage niste concluzii valide pe urma lor?!?
Una peste alta, ne-a aratat si modele de subiecte, ca sa vedem ce ii asteapta pe copii in mai. La romana, de exemplu, un asemenea model are in componenta SASE pagini de A4, din care textul principal care trebuie lecturat este de o pagina si jumatate, si aproximativ sase-sapte subiecte separate. Toate de rezolvat intr-o ora.
Va spun este tortura curata. Tortura pentru niste copii care nu au gresit cu nimic, pentru parintii lor si pentru invatatorii care se vad undeva intre ciocan si nicovala. Totul orchestrat de sus, de niste imbecili, care habar nu au in ce rahat este sistemul de invatamant din Romania, dar tin coada sus.
Pana cand?!?
Eu ma apuc sa vad ce optiuni am si pe cine ma pot baza pentru a ataca toata idiotenia asta.
PS: Ce este si mai halucinant este ca in Anexa la ordinului Ministerului Educatiei Cercetarii, Tineretului si Sportului nr 6576 din 20.12.2012 pentru aprobarea Metodologiei de organizare a evaluarii competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a, la capitolul III – Elaborarea testelor scrie clar, negru pe alb:
Art.10 (1) Testele pentru Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a
se elaborează de către CNEE, ținând seama de următoarele cerințe:
a) să fie formulate clar, precis și în concordanță cu programele școlare în vigoare pentru
fiecare disciplină de studiu;
Programa scolara in vigoare este cea dupa care copiii din clasa a II-a invata in acest moment, nu cea intrata in vigoare pentru clasele mai mici. Si punct.
PPS: Aici aveti un model de test la matematica. De curiozitate, voi in cat timp l-ati termina?
te sustin! spune-mi doar ce ai nevoie. Posteaza constant aici evolutia demersului tau si vedem cum putem sa intervenim si noi, cititorii
La numarul de telefon de pe site nu raspunde nimeni. Am sunat deja de trei ori si am lasat sa sune pana mi-a dat ton de ocupat. Numarul este: + 40 (21) 315 50 99
Varianta este sa fac cerere: Pentru a solicita în scris informaţii de interes public cu privire la activitatea Ministerului Educaţiei Naţionale, vă rugăm să completaţi o cerere şi să o trimiteţi pe adresa ministerului (Strada General Berthelot, nr.28-30, sector 1, 010176, Bucureşti, România).
În cazul în care consideraţi că dreptul privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, vă puteţi adresa cu o reclamaţie administrativă, conform legii.
In rest, sa atac vreo decizie de-a lor? No fucking way… Mai caut….
Multumesc de sustinere!
trebuie contactat MInisterul si, in special, ministrul care este destupat la minte si poat elua rapid masuri; daca te pierzi in hatisurile birocratice, gata, e o cauza pierduta (adica va dura rezolvarea ei si in mai copiii vor date teste nepotrivite)
Ajungem pana la el, sa stii. Nu ne lasam, mai ales ca nu suntem singuri.
mult si greu. si incomplet, cel putin la problema 13: „De pe un teren s-au recoltat într-o zi 235 de căpşuni, iar a doua zi cu 70 de kg de căpşuni mai puţin.
Câte kg de căpşuni s-au recoltat în total?” este vorba de 235 capsuni sau 235 KG capsuni?
chiar este necesar sa fie trecuti prin stresul unei evaluari la o varsta asa de frageda?
Evident ca nu e necesar… Mie mi se pare complet inutil si irelevant, dar pana la urma cine-s eu sa imi dau cu parerea…
Raspunsul e dintre cele mai simple: enuntul problemei e incorect formulat.
Mi se pare ingrozitor de greu!! Ei stiu la clasa a doua de cub, sfera si tot restul?!?
PS: si eu te sustin! Arata-ne ce-i de facut si ajutam!
Roxana, am reusit sa primim un nume: Inspector Vranceanu si un numar de telefon la care dansul raspunde: (021) 210 7533. Problema e ca NU raspunde….
Eu personal n-am auzit pana acum de ortograme si de cuboid. Acum m-am consultat cu o colega care are fata in clasa a 3-a si m-a luminat.
Ca dificultate, mi-e greu sa imi dau seama cat din toate astea va cunoaste fi-miu, care are cinci ani acum, si pe care totusi il consider foarte istet (normal, e al meu).
:) Dan, Dan, sa vezi tu cand or invata despre proclitic si enclitic :)))
Acum chiar trebuie să gugălesc.
Doamne, mi s-a umflat tensiunea instant!!
Bogdana, pe filiera politica ar merge? Presam alesii din colegiile noastre sa intervina la ministru…?
Putem incerca… Decat sa stam degeaba, zicandu-ne ca „oricum nu rezolvam nimic”….
Salut,
nu am inca copii de clasa a doua sau a treia dar stau si ma intreb, dupa ce m-am minunat de toate traznaile pamantului din invatamantul romanesc, daca la minister sunt niste incompetenti care nu tin seama de nimic, de ce li se da apa la moara de catre invatatori (care vor sa pregatesca copii intensiv) pe de o parte iar pe de alta de catre parintii care ii sustin in demersul lor (neimpotrivindu-se) ? pentru mine nu are nici o logica. si asta mai ales in conditiile in care nota nu are decat o valoare informativa; altfel – ok, intelegeam; o nota proasta putea aduce multe probleme mai tarziu daca era considerata pentru ceva…pentru orice. dar in conditiile astea, daca dobitocii de la minister imping limitele (cu subiecte mult mai grele decat ar trebui) de ce nu-i lasati pe copii sa faca atat cat pot dupa puterilor lor si in felul asta poate inteleg si incompetentii de la minister ca au mers prea departe si pe viitor isi revizuiesc atitudinea.
http://www.miscareapopulara.eu/wp-content/uploads/2013/09/Clasa-II-A5.pdf
daca ma pun la Sofia, testul e super simplu pt clasa a doua.
Daca ma pun L aGhe, nu stiu daca mai e asa de simplu.
Totusi, inclin sa cred ca este mai degraba spre simplu, Sofia facea treburi mult, mult mai grele in clasa a doua, curent la clasa.
Nu uita ca noi am invatat in clasa a doua toata tabla inmultirii, si am rezistat f bine, deci un copil, da, poate sa faca testul.
Daca ar fi la ceva greu, e ca e cam lung, si un copil de 8 ani pierde concentrarea dupa 40 de minute orice ar fi.
dar treaba cu programa intr-un fel si testul altfel nu e acceptabila.
Profa de romana a Sofiei ne-a explicat ca aceste teste nu folosesc la nimic, si ca sunt doar orientative pentru profesori si autoritati, sa vada care este nivelul. Sa zicem ca la a 6-a inca le mai inteleg, pt ca ii mai obisnuieste cu examenele care vor urma. la a doua insa….nu stiu, ar putea fi mai scurte, mai impartite si ca o lucrare de claa raportata mai departe, daca tot vor sa ii evalueze….
este adevarat ca testul nu este complicat pentru niste copii care au trecut prin astfel de materie, insa aici este vorba tocmai de o programa diferita de ceea ce presupune testul. Sunt de acord cu faptul ca e prea lung testul, chiar daca ar corespunde programei…este mult prea lung. De asemenea, ca si cei care au comentat mai jos, cred ca e aberant sa pregatesti copii suplimentar si chiar sa acoperi programa incompleta. Pur si simplu le dai apa la moara celor care propun testele… Cu atat mai mult cat notele astea nu conteaza, ci doar le arata autoritatilor nivelul. Pai asta ar trebui sa faca, sa arate nivelul, iar profesorii sa faca ulterior testarii un raport catre Minister in acest sens: astea-s notele intrucat nu s-a respectat programa, testul a fost prea lung, etc, etc…
Mi se pare chiar culmea sa faci evaluari ca sa vezi nivelul copilului, dar evaluarile alea sa fie precedate de….pregatiri suplimentare de luni de zile. Pai vrei sa vezi nivelul copilului cum e la clasa, sau nivelul dupa tampenii din astea hei-rupiste ca ii terorizam 2 luni de zile sa iasa bine evaluarea? Si ne miram dupa aia ca li se face greata copiilor de scoala…. Mai, atata dobitocie cat exista in sistemul asta de invatamant, groaznic, bine ca al meu a ajuns la liceu si acolo e cat de cat OK. :(
Maria
Corect. N-ar trebui să-i pregătim cu absolut nimic pentru test, nici măcar n-ar trebui să știe că dau un „test de evaluare“ (eu una nu fac niciun exercițiu în sensul ăsta). Să vedem care-i nivelul. Și dacă e prea sus, mai coborâm ștacheta. De fapt, toți copiii ar fi bine să nu facă mare brânză ca să vadă capetele luminate că programa e prea stufoasă. ;)
Eu cred ca problema e la nivelul anumitor invatatori, nu la nivel general. La noi la clasa a doua nu se face nimic in plus fata de programa. Am fost anuntati de evaluare, iar invatatoarea ne-a zis ca subiectele vor tine seama de ce s-a facut la clasa si nimic in plus. O sa vedem „experimentul”!
Vezi ca are ministrul profil pe FB. Banuiesc ca-l administreaza ceva consilier dar nu ar fi rau sai- scrii. Pana sa ajungi la el, fa o sesizare, cu nr de inregistrare la inspectoratul scolar.
Am citit cu interes articolul tau, dat fiind ca fiica-mea este tot in clasa a doua. Am priceput la sedinta cu parintii ca testul la lb. romana dureaza 25 minute. Am vazut un model compus din text de o pagina A4 (care ar putea avea si continut stiintific) si cca. 12 intrebari pe baza textului. Copiii au 25 de min. pt. a citi, a intelege textul si a da raspunsurile corecte.
Eu altceva sesizez. Acesta este un test pt. copii cu capacitate normala dar in scoli exista si copii cu CES. Si nu au evaluare separata pt. acestia.Cel putin, eu nu cunosc. Poate stie cineva sa existe deja. Invatatorilor li s-a transmis doar sa lase mai mult timp de lucru acestor copii insa acestia au acelasi text de citit. Intrebarea fireasca ar fi: daca tot ii obliga pe invatatori sa lucreze diferentiat cu elevii cu CES de ce nu se dau si evaluari separate, care sa ii ajute?
M-am uitat pe test. La punctul 3. lipseste o litera din formularea cerintei dar nu e bai. Problemele cele doua de la final sunt usoare, copiii trebuie doar sa respecte ordinea operatiilor. Dar oricum, la clasa fiica-mii se fac astfel de probleme lejer pt ca si manualul si caietul de competente au astfel de probleme din belsug. Mai dificil cu calculele din concentrul 100- 1000. Fiica-mea abia acum a trecut la astfel de calcule. Tabla inmultirii nu ma emotioneaza, noi o invatam la clasa a doua. Si in Olanda se face tot intr-a doua. Si am vazut ca nici nu au facut deocamdata la scoala si nici invatatoarea nu ne-a zis nimic deci nu m-am stresat.Insa mai lucreaza uneori adunari repetitive ce preced tabla inmultirii. Ca idee de ansamblu, testul solicita mai degraba atentia, logica, perspicacitatea. Imi amintesc ca la Gradi (grupa mare, ca asa a apucat fiica-mea) mai toti copiii cunosteau formele geometrice elementare. Probabil ca s/a avansat si se cere si sfera. Nu am observat la fiica-mea sa se streseze cu cuboid si altele. Dar nu inteleg de ce sfera si cuboid si nu sferoid si cuboid… Nu ar trebui pregatire suplimentara (desi clasa fiica-mii deja a inceput) pt ca riscam niste rezultate foarte bune ca apoi, nivelul testelor sa creasca pe viitor. Adica daca copiii duc atat, hai sa duca si mai mult. Se organizeaza exact ca la bac, cu centre de corectare si se pune presiune pe invatatori, care daca nu au rezultatele scontate trebuie sa isi faca plan de masuri si sa remedieze. Deci vor face pregatire suplimentara oricum.
Sincera sa fiu testul de matematica mi se pare foarte simplu si primitiv, cu exceptia numerelor reprezentind forme geometrice. Daca n-ar fi de adunat sau scazut numere se poate face si la gradinita…
Bogdana, de unde ai acele modele de subiecte ? au aparut pe vre-un site OFICIAL al ministerului ? Si eu am copil in clasa a 2-a si de vreo luna ne innebui]neste invatatoarea cu tot felul de teste pentru evaluare, ba azi ni s-a mai dat si o „culegere de pregatire pentru evaluare”, dar impresia mea e ca atat testele cast si culegerea nu sunt decat o afacere a unor baieti isteti care au stiut sa profite de conjunctura. Respectivele teste (alea care ne-au fost aratate noua) nu par sa respecte programa manualului si nici nu au vre-un insemn oficial al ministerului pe ele … Mi-e ca ni se baga pe gat niste modele care pana la urma nici macar nu vor avea legatura cu evaluarea adevarata ! Are pe undeva site-ul ministerului modele oficiale de subiecte ?
Mimi