Una bucată bunică (Mamu) cu una bucată fiică (eu adică) si cu una bucată nepoată (Chiți) am aterizat in Plaza. Mai exact la „Z”, magazinul faimosului cuplu Esca-Eram.

Am ales in consens pentru bebe un set de vară ca spuma laptelui și o paturică și m-am dus la casă să le plătesc. Vânzătoarea bagă codurile și spune totalul: 200, 75 . Scot banii automat, timp in care îmi fac in gand niște calcule și realizez că 94+32+48 nu au cum sa faca 200. Îmi fac cunoscută nelămurirea.

  • Vânzătoarea foarte calmă: „120+32+48”.
  • Eu: „Nu 120 ci 94.”
  • Ea: „Setul este 120. Uitati ce scrie in calculator”
  • Eu: „Uitati ce scrie pe eticheta: 94”
  • Ea: „ Ah, pai nu conteaza ce scrie pe eticheta, că mai greșesc cei de la sediu. Ce scrie in sistem este corect, iar in sistem scrie 120”
  • Eu (foarte calmă, încă): „Ba conteaza ce scrie pe etichetă, pentru că ăsta este prețul afișat, iar eu cumpăr la prețul ăsta. Plus de asta să afișați un preț și să mă taxați la altul este practică ilicită. Este neinformarea consumatorului. Mai mult, este greșeala dumneavoastră, și trebuie să v-o asumați, la fel cum se întâmplă în fiecare magazin care se respectă și care vrea să își păstreze clienții”
  • Ea (un pic iritată): „Doamnă, ăsta este prețul. Vă convine, le luați, nu vă convine, nu le luați”

(Ochi mari, stupoare. Mama care e războinică de felul ei, rămâne speachless. Fii-mea începe sa dărâme body-urile cu „vreau un frate/sora/….”)

  • Eu: „Doamnă, nu putem rămâne așa, deci vă rog să vă consultați cu cineva de la sediu”

Pune mâna pe telefon, începe să vorbească in șoaptă, prind și eu câteva frânturi, printre care și „mai e și însărcinată” (unu –zero pentru mine! ). Închide telefonul.

  • Ea: „Doamnă, nu am ce să vă fac. Trebuie să aștept un telefon, și oricum nu se va rezolva nimic, așa că mai bine vă decideti dacă le luați așa sau nu.”
  • Eu: „Nu le iau așa, pentru că nu plătesc pentru greșeala dumneavoastră. Trebuie să vă asumați această greșeală. (Moment în care încep sa îi torn niște teorii de customer care, neinteresante în momentul ăsta)
  • Ea: „Doamnă, a greși este omenesc, oricine poate greși. Și ce vreți să vă dau hainele la prețul pe care îl vreți și să platesc eu din buzunarul meu diferența? Vă încălzește cu ceva asta?

(stupoare, stupoare, stupoare).

Vine și telefonul salvator. Mulțumesc pe această cale persoanei de la capătul celălalt al firului.

Concluzia: În magazinul din Plaza nu mai intru. Ah, și verificați mereu la casă, ca să nu pațiți ca mine. Iar pe mine nu m-a deranjat atât diferența de preț (deși nu erau doi lei) ci m-a deranjat atitudinea sfidătoare și modul în care a ales să pună problema. Cu toate că e tipic românească: „My way or the highway”