Tot uitandu-ma in ultimul timp la televizor, am inceput sa ma prind care sunt orele la care au cumparat spatiu de reclama diversele companii. Facand o paranteza, aceleasi companii care baga la greu bani in publicitate incep sa o dea cotita cand e vorba sa devina sponsor principal al unei anumite federatii. Care cu banii aia ar face enorm de multe lucruri. Dar e doar o paranteza.

Si ce vad eu in lungile minute de publicitate? Multa Coca Cola. Din ce in ce mai scarboasa. Nu e indeajuns ca m-au oripilat cu limbile alea doua si cu ochiul, ca a trebuit sa imi bage pe gat doi pusti in biblioteca liceului, care isi baga pe vena niste suc. Puternica reclama ce sa zic! Trecand peste evidenta semnificatie ascunsa, pentru mine e o eterna reamintire a vremurilor cu branula si perfuzie. In contrapartida, Pepsi vine cu campania „Eu pot”, superba, finuta si de bun gust, dar si cu spectaculoasele spoturi cu baietii de aur ai fotbalului. Se pare ca avem de a face cu o rasturnare a anilor 90 in care Coca Cola mergea pe clasic, traditie si altele (incercand inca sa isi revina dupa episodul New Coke) iar Pepsi o dadea cu „The next generation”. Acum stiu de ce nu am mai pus gura pe Coca Cola. In afara de gust, bineinteles.

Trecand peste cei doi giganti ai bauturilor, ajungem la cei doi giganti ai comunicatiilor. Aceeasi poveste. Unul cu cele mai tembele campanii, adresate in mod evident doar pustilor tembeli din ziua de azi. Ca altfel nu imi explic reclamele cu pustii din mansarda si cele cu marii idoli ai generatiei de liceeni uitati complet de parinti. Texte proaste, joc actoricesc prost si legaturile cu subiectul si obiectul campaniilor tras de par la maxim. Dar poate la pustime trece. Desi nu ei sunt cei care fac banii si achizitiile! Orange in schimb vine cu niste campanii care merg la inima. Cand ma uit la ele, nu ma pot opri din a ma gandi ca poate lumea ar fi mai buna daca toti am face gesturi mici, asa ca cele din reclamele Orange.

Nu ma bag la reclamele la Unirea, Babanu, Delaco samd, ca sunt ingrozitor de proaste. Parca si-au pierdut mintile astia din advertising! Cel putin reclamele de la Unirea sunt o palida reflectie a campaniilor trecute. Nu mai au nici o legatura cu sclipirea de geniu a primelor spoturi. Mi-e dor de reclamele de la Murfatlar!

Termin cu culmea in advertisingul romanesc din cei 20 de ani de economie de piata si democratie: reclama la pufuleti cu omul cu capul taiat. Nu imi pot imagina ceva mai oripilant la ora de varf pe toate posturile TV. As vrea sa ii vad si eu pe oamenii care au conceput campania, pe cei care au aprobat-o, pe cei care au realizat clipul si pe cei care au vandut spatiul de reclama. sa ii vad si dupa aia sa le tai capetele. Si sa le indes niste pufuleti in capetele lor taiate. Ah, si aia de la CNA care inca nu au scos in ilegalitate aceasta porcarie sinistra!

Trecand in partea cealalta, a muzicii, iar extrem de multa muzica proasta. Pe toate posturile nu vad decat „Poker face”, aceasta Coco Jambo a anului 2009. Iar Pink m-a enervat cumplit cu ultimele doua videoclipuri, in care realmente isi bate joc de niste melodii superbe! Cam atat pentru azi. Va las cu „my fave” pe luna asta:


IN FOR THE KILL – La Roux – from video.worldofseth.com
Vezi mai multe video din Muzica