Tatal meu este abonat Connex si mai apoi Vodafone, din primavara lui 1997. Initial au fost cateva numere, ulterior s-a ajuns la peste 20 de abonamente, dupa care a venit criza si a mai taiat din ele. De cativa ani incoace am tot avut probleme in relatia cu Vodafone, ne-am pierdut si statutul de client important, am avut probleme cu un abonament neactivat la timp, drept pentru care ne-am trezit cu factura umflata, de cateva ori am intarziat la plata si ne-am trezit cu telefoanele inchise, in fine, mai multe nemultumiri, mai mici sau mai mari, care s-au tot acumulat si care au umplut un pahar pana peste margini pentru tatal meu, om extrem de principialist, mai ales cand vine vorba de valori cum este de exemplu loialitatea.

Pentru el, faptul ca este de 17 ani si jumatate client Connex/Vodafone inseamna enorm.

L-am batut la cap sa treaca la Orange. Nu ca Orange ar fi „mai” perfecti, dar cel putin eu si Radu nu ne putem plange de serviciile lor si de felul in care interactionam cu oamenii de acolo (Radu are abonament la Dialog/Orange tot din anul de gratie 1997, figure that).

Deci, ca sa fie clar, vorbim din perspectiva clientilor ultraloiali, care nu au facut portari si turism inter-operatori.

Astea fiind zise, la inceputul lui iulie, tatal meu primeste urmatoarea oferta din partea Dl. V. S. de la APS – partener Vodafone:

In urma intalnirii de ieri si a discutiei avute, a ramas sa va trimit si pe mail propunerea de abonamente.

Prin urmare a ramas urmatorul pachet:

–          4 numere de telefon din care, 7222xxxxx, 7223xxxxx, si 7225xxxxx cu RED 4G Start si 7223xxxxx cu RED 4G

–          Un pachet Vodafone Office Complet(internet, telefon fix si fax)

–          Un pachet iPad Air de 10 Inch cu internet inclus

Tot in pachet va mai ofer si un telefon iPhone 5S Negru de 16 GB si  un telefon HTC Desire 500 Negru

Acest pachet are un cost de 164 euro+TVA, aproximativ 705 Lei+TVA

Intru si eu pe fir si ii mai solicit un stick de internet (nu imi place sa fiu dependenta de wireless-uri) si in loc de HTC Desire 500 negru ii cer sa imi propuna o alta varianta, care se transforma intr-un Nokia. Din punctele ramase mai adaugam un Nokia Lumia 630 la comanda. 

In plus fata de cei 164 de euro se mai adauga pentru stickul de internet un abonament „Tab entry first nu mai stiu cum”, care are o tabletica Alcatel inclusa, abonament care costa 15 euro. As vrea sa mentionez ca, desi am cerut expres stick de internet nici pana in ziua de azi nu l-am vazut la fata – nici nu am avut nevoie, dar totusi, asta spune multe despre felul in care domnii de la APS-Vodafone au gestionat relatia cu clientul. In schimb, da, am primit tableta Alcatel. Inchid paranteza.

Toate astea se intamplau in jur datei de 10 iulie.

Pe 11 iulie, vineri, Dl S. se infiinteaza la tatal meu, pentru semnarea contractului, pe care il si ia cu el sa fie semnat si de sefi si promite sa trimita inapoi prin curier exemplarul nostru (ieri, 8 octombrie, l-am primit scanat pe mail).

Pe 18 iulie urma sa plecam in Grecia. In 17 iulie, desi dadusem telefoane peste telefoane, SMS-uri etc,  inca nu primisem niciun produs din cele comandate, cu toate ca il rugasem sa urgenteze macar cu Lumia, fiindca aveam nevoie de telefon in Grecia. Pana la urma m-am dus eu la un Vodafone sa il iau, magazin la care m-a trimis dl S., spunandu-mi ca a vorbit acolo si ma asteapta. Evident ca nu ma astepta nimeni acolo si a trebuit sa il sun de acolo, ca sa vorbeasca cu o reprezentanta din magazin sa ii explice situatia (awkward moment). De pe telefonul meu de Orange :)

Restul produselor le-a primit tatal meu, dupa alte multe iteratii, pe 29 iulie, la aproape TREI saptamani de la semnarea contractului. Prima factura vine la sfarsitul lunii august. Tatal meu se uita pe ea, imi arunca o intrebare la un moment dat de ceva produs in rate, eu ii spun ca nu exista niciun produs in rate si o lasam asa, moarta-n papusoi. Plateste cu intarziere factura, fapt pentru care se inregistreaza 71 de lei penalitati de intarziere (din 29 august in 29 septembrie) – dragut, nu? 71 de lei la o factura de 1000 de lei, pentru 30 de zile de intarziere…

La sfarsitul lui septembrie – inceputul lui octombrie, din nou apare „rate terminal – 101 lei”, tatal meu ma intreaba din nou „ce e aia?”, moment in care incep eu sa investighez. Ma uit pe factura detaliata, intr-adevar apare o rata. Inmultesc cu 24, imi da aproximativ 2500 de lei, moment in care imi amintesc cum la primirea comenzii, pe 29 iulie, tatal meu a primit si o factura pentru Ipad-ul buclucas, in valoare de aproximativ 2500 de lei.

La momentul respectiv a facut ceva scandal, a ajuns pana la sefa directa a dl S, a spus ca el nu a cumparat Ipad-ul, ca nu avea nevoie de el si ca daca ar fi stiut ca trebuie sa il plateasca ar fi refuzat oferta din start. De fapt, domul S. i-a prezentat oferta aceea de mai sus ca fiind „speciala” si ca un fel de recunoastere a faptului ca e client fidel de 17 ani si ca o compensatie pentru nemultumirile din ultima perioada in relatia cu Vodafone. I s-a transmis sa nu ia in considerare factura respectiva (desi factura era pe numele firmei noastre) ca NU avem nimic de platit.

Evident ca nu avem nimic de platit, caci, iata platim in rate.

Un produs despre care nu ni s-a mentionat nicio secunda ca este pe bani (nu ni s-a spus nici ca e gratuit, ce e drept). O oferta care, bottom line, prin omisiunea unor aspecte, tot mincinoasa este. O oferta facuta de un vanzator care si-a mai indeplinit un target, vanzator care pana in momentul semnarii contractului raspundea aproape instant la orice solicitare, si care DUPA semnare s-a schimbat cu 180 de grade (in intervalul 11 iulie-18 iulie numai eu i-am dat telefoane si mesaje, de pe telefonul de Orange fiindca abonamentul de vodafone nu il puteam folosi neavand telefon!) si ne-a livrat comanda trei saptamani mai tarziu.

Stiu ca in teorie trebuie sa citesti fiecare randulet din contract. Chiar daca are 23 de pagini (sau 40 sau 100). Eu o fac in mod regulat, chiar daca asta ma face sa pierd timp mult. Deci, da, din punctul asta de vedere, chiar este eroarea noastra (a tatalui meu si a mea). Tatal meu nu prea este asa, el a avut incredere, deh, este de moda veche, inca imi tine teorii cu gentlemen agreement. El a stat si a semnat cele 23 de pagini indoind coltul din dreapta jos.

Atata timp cat la primirea ofertei initiale, in baza careia a luat decizia de achizitie nu se mentiona NICAIERI ca Ipad-ul va fi platit in rate, el a crezut, cu buna credinta ca acel aparat nu se plateste si plateste abonament la el. Altfel, nu ar fi mers mai departe cu oferta respectiva. Nu avea de ce sa cumpere un produs de care NU avea nevoie.  

Mai mult, nu a cumparat in viata lui un produs, electronic/electrocasnic in rate. Eu nu am cumparat in viata mea un produs in rate. Nu avea nevoie de acel Ipad si in niciun caz nu avea nevoie de el cumparat de la Vodafone.

Da, oferta a fost mincinoasa prin omisiune. Da, noi am fost fraieri ca nu am stat sa citim fiecare litera din cele 23 de pagini, sa citim undeva la pagina 17 bifat „optiunea vodafone mobile broadband pentru tableta in rate”.

Nu sper sa rezolv nimic cu postarea asta.

Poate doar sa va fac mai atenti la tot ce va trimit vanzatorii aceia prietenosi, care nu vor altceva decat sa va ia banii. Iar noi asteptam sa terminam cu perioada contractuala, after all, cat mai conteaza doi ani in plus la cei 17 petrecuti in ograda Vodafone.

PS: de cand vad si reclama cu unchiul ma apuca si mai abitir nervii. Ca nu-i asa, sa promovam uitatul in telefon in timp ce urcam cu telecabina. Ce munte, ce priveliste? Sa verificam notificarile. Good job, Vodafone.