Am primit acum cateva zile pe mail infograficul de mai jos si mi s-au parut tare interesante informatiile din el.

Mai jos aveti un scurt rezumat, extras de catre realizatorii infograficului, Starcom Media Invest, rezumat pe care am si ales sa preiau o parte din el ad literram , fiindca este destul de reprezentativ.

„Televizorul reprezintă principalul canal la care mamele care stau acasa apelează. 76% dintre acestea vizionează programe TV zilnic, petrec mai multe ore în faţa televizorului comparativ cu mamele angajate, având flexibilitate în a-şi organiza programul zilnic în funcţie de orele la care sunt difuzate emisiunile lor preferate. Conţinutul media consumat ajunge la aproximativ 217 minute zilnic. Celelalte canale de informare, precum radio-ul sau internetul sunt utilizate mai mult în scopuri de relaxare sau amuzament.

Mamele angajate consumă mult mai mult conţinut media prin radio, ziare, reclamele din mijloacele de transport în comun sau internet. În medie, acestea ascultă radio zilnic, aproximativ 175 de minute, în comparaţie cu mamele care stau acasă, unde media ajunge la 151 de minute zilnic.

Astfel, mamele care lucrează sunt mai expuse conţinutului media prin radio, mult mai receptive la reclamele şi debate-urile din cadrul emisiunilor difuzate şi se bazează pe informaţiile primite prin această sursă în formarea sau întărirea propriilor opinii. Ele recurg la răsfoirea revistelor pentru a se relaxa, majoritatea formându-şi un ritual din a citi presa în fiecare zi.

Deşi timpul petrecut online este considerabil mai scurt pentru mamele casnice, în cazul consumului de internet de pe mobil, diferenţele se egalizează – ambele categorii de mame petrec un numar similar de minute pe zi.

Mamele angajate au preferinţe clare în ceea ce priveşte posturile radio (Kiss Fm, ZU, Europa FM, Radio 21, Magic FM), în comparaţie cu cel de-al doilea segment de mame, care nu au un post radio favorit, ascultand radio doar pentru muzică şi într-un procent mai mic.

În ceea ce priveşte posturile TV preferate, Pro TV şi Antena 1 se regăsesc printre alegerile ambelor categorii. În timp ce mamele care lucrează urmăresc mai mult posturi culturale, de filme sau ştiri (Prima TV, National Georgaphic, Pro Cinema sau Antena 3), mamele nelucrătoare preferă posturile care difuzează programe de genul romance sau entertainment (Kanal D sau Acasa TV). Evident, vizionarea serialelor se regăseşte mai mult în rândul mamelor care stau acasă, datorită programului flexibil de care dispun.

Mamele angajate folosesc internetul de pe PC în procent de 80% faţă de 70%, reprezentat de mamele casnice. De asemenea, mamele angajate folosesc smartphone-ul cel mai des în drum spre locul de muncă, pentru a ţine legătura cu familia, pentru a ţine pasul cu noile ştiri şi pentru a accesa site-uri educaţionale şi de călătorii. Smartphone-ul este prezent în rândul mamelor care stau acasă în special pentru amuzament sau relaxare (clipuri video, fotografii, jocuri online sau apeluri video prin diverse aplicaţii).

În ciuda faptului că cele două categorii analizate în acest studiu dispun de un program zilnic diferit, atât mamele casnice, cât şi cele angajate au aceleaşi interese când vine vorba de principalele subiecte căutate în presa scrisa. Majoritatea subiectelor se focusează pe familie şi pe bunăstarea acesteia – alimentaţie, sănătate sau educaţia copiilor.

Diferenţa stă însă, în volumul de titluri citite: mamele care nu lucrează citesc în mare parte reviste săptămânale, în timp ce mamele angajate caută un mix de informaţii extrase din mai multe tipuri de publicaţii.”