Gestul Operei Nationale Bucuresti de a posta un anunt pe pagina oficiala de Facebook mi se pare riscant si generator de precedente. Pe langa aceasta, are o puternica tenta de discriminare in el. Reactiile nu s-au lasat asteptate, le puteti citi in subsolul postarii.
Deoarece nu pot fi obiectiva, in totalitate, mi-as dori sa aflu si parerea unor profesionisti. Tot ce pot sa spun este ca fiica mea, la varsta de trei ani recunostea de la primele acorduri, pasaje din „Spargatorul de nuci”, „Lacul lebedelor” sau Anotimpurile, sau Eine Kleine Nachtmusik. Si ca dincolo de cultivarea pasiunii pentru opera/muzica clasica/muzica simfonica, un rol covarsitor il are ascultarea acesteia intr-o atmosfera potrivita, cum este, de exemplu Opera.
Mai mult, elocvent mi se pare unul din comentarii:
„prima oara cand am mers la opera cu bunicii mei aveam 3 ani! Cum a inceput spectacolul am inceput si eu sa ‘acompaniez’ muzica, imaginandu-mi bara de la loja ca fiind claviatura pianului. Bunicii mei au vazut asta si la 5 ani am inceput studiul pianului, ajungand sa termin liceul de muzica George Enescu. Anuntul poate fi descris in 3 cuvinte: trist, rusinos si egoist!”
Deci, cum comentati? Sa va aud parerile.
Mie nu mi s epare aiurea, sincer. Pentru cam nu-i asa, sunetul e foarte important iar copii isi pierd de multe ori rabdarea si chitaie. Ar trebui mai multe spectacole de opera pentru copii.
copiii cu 3 de i:)
bah, deci am zis ca eu am gresit, si m-am apucat sa scotocesc peste tot sa vad unde. am citit, am rascitit, am zis ca nu vad eu bine, abia haaat, dupa, m-am prins ca la tine era rectificarea :))))
mie mi-a placut alt comentariu de acolo: „va imaginati urmatorul scenariu: d-na Mozart: „Nu, Wolfi, nu ai voie, mama, ca ai doar 4 ani !” :))”
Simona
asta e dementiaaaaal :)))
Wolfi facea /invata muzica la el acasa.Acolo a vauzt si a pus mana.
Concerte existau numai la palate, unde nu erau acceptati copiii, numa aia minune care cantau in fata regilor :)
conceptul de recital, si opera cu public, a aparut mult mai tarziu.
In eveukl mediu, era muzica laica pe strada, unde nu cinta ce copil o asculta:) un fel de muzica usoara mai elevata, restu se face in biserici. Apoi s-a facut in saloane, si abia apoi in sali dedicate. cam sec 18 pe final. Asadar, concertele cu public sunt ceva destul de recent in istoria omenirii.
daca voiau sa ia o masura cu cap, trebuia sa se interzica acccesul in sala dupa inceperea spectacolului. ultima oara, la Lohengrin, doua fatze au venit la un sfert de ora dupa inceperea spectacolului si ne-au mutat de colo colo prin loja de am crezut ca le paruiesc! asta e nesimtirea care trebuie eliminata, nu copiii. la acelsi spectacol am vazut un cuplu cu o fetita de vreo trei ani, o cumintenie.
vor sa regleze si asta, al doilea anunt, mai jos.
am sa scriu maine un post explicit despre aceasta problema
http://onb.operanb.ro/ro/
eu zic ca ar fi trebuit sa inceapa cu asta, daca nu voiau sa le sara toti in cap. la cate bube au in cap, au inceput sa se scarpine din directia gresita, parerea mea.
Niste tampiti!!!
Eu sunt de acord.
Eu consider pertienta atitudinea lor, atata timp cat vor exista spectacole/programe educative dedicate copiilor, pe grupe de varsta.
Foarte buna masura din partea Operei, bravo! E ca si cum ne-am supara ca un copil de 5 ani nu e lasat sa stea la serviciul tatalui de exemplu. Da, sigur ca va invata ce e munca la un moment dat dar asta nu inseamna ca e normal sa sparga prematur urechile si nervii celor care au nenorocul sa presteze in preajma lui. Si mai e o chestie, foarte putini parinti par sa inteleaga ca urletele progeniturii nu sint un dar divin. Frate, nu poti sa-l stapinesti, du-l frumos acasa si bucura-te singur de explozia de energie.