Conferinta a inceput cu prezentarea catorva rezultate aparute ieri, Raportul testelor PISA 2012 care arata cat de dezastruoasa este starea invatamantului romanesc. La capitolul motivatie copiii nostri stau si mai prost.

Studiul mai arata ca 73% dintre elevii romani chestionati au raspuns: „Ma simt singur la scoala„; procentul este apropiat de cel inregistrat in Iordania si Qatar, in timp ce rata cea mai mare a acestui raspuns se inregistreaza in Liechtenstein, Olanda si Elvetia. In ceea ce priveste elevii care spun ca sunt fericiti la scoala, si aici Romania se afla pe ultimele locuri, sub media OECD.

Copiii nostri invata acum intr-un mediu si vor ajunge sa munceasca in domenii care poate nici nu s-au inventat inca. Copiii nostri invata experimentand, asa le este cel mai usor sa acumuleze informatii valoroase despre mediul in care traiesc.

Evaluarea potentialului de invatare – o perspectiva diferita a notiunii de inteligenta.

Dr. Louis Norbeck ne-a povestit o parabola frumoasa (v-o spun alta data in varianta lunga) al carei invatamant este: „gather what you find”

„emotion drives attention”
„attention drives learning”

Cele opt inteligente:

  • inteligenta vizuala spatiala
  • inteligenta interpersonala
  • inteligenta verbala lingvistica
  • inteligenta matematica logica
  • inteligenta intrapersonala
  • inteligenta naturalistica
  • inteligenta muzicala
  • inteligenta kinestezica/corporala

Luam o scurta pauza, caci dam testul de evaluare noi insine. Sunt tare curioasa sa vad ce va iesi :)

In mod deloc suprinzator, am iesit cu aproape maxim la intrapersonal si interpersonal. Urmeaza indeaproape vizual/spatial si verbal lingvistic. Cam ce spune asta despre mine? Ca acestea sunt lucrurile pe care le fac in mod natural, spre care am o inclinatie nativa, acestea sunt zonele in care eu ma simt confortabila sa performez.

Aceasta evaluare nu este nicidecum o evaluare psihologica, este pur si simplu o evaluare a inclinatiilor naturale ce caracterizeaza fiecare individ. La fel cum spune si Dr. Norbeck, un copil care va inregistra un scor mare la inteligenta muzicala va putea ajunge sa cante la Carneggie Hall, sau va ramane doar la stadiuld e hobby si pasiune, fiind la fel de fericit.

In fiecare zi, inca de la nastere noi ajutam la formarea conexiunilor neuronale din creierele copiilor nostri, iata de ce este extrem de important sa acordam o atentie sporita inclinatiilor lor naturale. Acest instrument se poate folosi cu copii incepand de la doi ani jumate-trei. Copiii mici nu citesc, e adevarat, insa modul de evaluare este vizual in proportie de 100%, creat special in acest sens, deci le este accesibil si inteligibil.

Gardner in momentul in care a pornit cu aceasta teorie a inteligentelor multiple a spus ca este incredibil de „necinstit” testul clasic de inteligenta. Cum il defineste rezultatul la testul clasic de inteligenta pe un Hagi, de exemplu? Cand de fapt el este un talent inascut la fotbal si asta nu are nici o legatura cu matematica.

Sistemul de evaluare este validat si va fi lansat la inceputul anului viitor la nivel mondial.

Ulterior fiecarei evaluari, va exista o serie de recomandari, in functie de inclinatiile fiecarui copil, recomandari pentru parinti, ce sa faca acasa, cum sa actioneze astfel incat sa potenteze acele inclinatii