Acum vreo doua saptamani ramaneam muta in pauza publicitara de pe un post de desene animate.

Am fost atacata mai intai cu  „joburi-joburi-joburi”, varianta pentru copii, in care doamna isterica in costum de corporatista este inlocuita de reprezentarea ei animata, un fel de omuletul michelin mult mai obez si mai dizgratios. Vocea a ramas la fel de isterica.

Dupa ea, am trecut la „cremvusterit” si la servetelul Caroli. Oare creativii care au nascut monstruozitatea aceasta de reclama, stiu cu ce asociaza marea majoritate a poporului mancator de cremvusti, servetelul? Sa faca nitel research singurei si vor afla.

Nu sunt singurele idiotenii debitate de mintile creativilor.

Reclama la salamul Fox ne arata niste „valori puternice” pe care trebuie sa le insuflam copiilor nostri:

  • cel mai puternic ia partea leului, ca doar afara e o jungla
  • lucrurile se obtin doar cu forta
  • hotia e ok
  • ca umilirea si bullyingul sunt ok.

Ce mai, fara FOX baietii nostri nu ar ajunge niciodata baietasi de baietasi. Smecheria se invata de mic, da?

Cu totul si totul intamplator, desi m-am apucat de ieri sa scriu articolul asta, si il lasasem in draft pentru weekend, am aflat ca:

1. Ieri, 4 iunie a fost Ziua Internationala a Copiilor Victime ale Agresiunilor – Sursa

2. Azi este Ziua Impotriva Violentei asupra Copilului in Romania  – Sursa

Si mai facem gat ca Nadia face reclama la margarina….

Pe acelasi subiect a mai scris si Mimi, de la Crestem Oameni. Si, dupa cum bine spune si ea:

„Închei vorba lungă, cu rugămintea de a sancționa acest gunoi publicitar printr-o sesizare la CNA. Sesizările se pot face online, pe e-mail sau folosind un formular pe care il gasiti aici.Nu e un efort zadarnic, tot felul de producții ofensatoare au fost interzise de CNA în urma unor sesizări făcute de cetățeni și speranța mea este că și aceasta va fi interzisă cât de curând.

Adresa de e-mail pentru a fi transmisă sesizarea: cna@cna.ro. O lista cu contacte ale membrilor CNA poate fi găsită aici. 

Le recomand domnilor de la FOX sa isi reconsidere mesajul campaniei si eventual sa faca un bine si sa sustina atat demersurile Salvati Copiii, cat si eforturile pe care le depun de atatia ani cei de la Telefonul Copilului.

„Conform bazei de date a Asociației Telefonul Copilului, începând cu 26 februarie 2015 până în prezent, pe segmentul gen din totalul cazurilor înregistrate în cadrul campaniei, 55,94% au fost sesizate de băieți, 41,65% de fete și doar 2,41% de părinți.

Raportat la grupa de vârstă, cei mai mulţi dintre băieţii apelanţi, respectiv 51,08% au fost preadolescenţi, urmaţi de băieţi din grupa de vârstă 6-9 ani (32,73%) şi adolescenţi (16,19%). În ceea ce priveşte fetele, categoria de vârstă 6 – 9 ani a sunat în cel mai mare procentaj (53,14%), urmată de preadolescente (35,75%) şi adolescente (11,11%).

Copiii au sesizat ca mediu al abuzurilor de tip bullying: şcoala în procentaj de 86,70%spaţiul public în procentaj de 9,17% şi grădiniţaîn procentaj de 4,13%.
  72,43% dintre copiii preșcolari și școlari au discutat cu părinții despre abuzul de tip bullying manifestat asupra lor, însă doar 21,25% dintre părinți au ales să intervină. Copiii preadolescenți și adolescenți nu au discutat nici cu părinții, nici cu o altă persoană înainte de apelul la 116 111.

În ceea ce privește formele de bullying înregistrate, 63,30% dintre situații s-au referit la bullying fizic, 12,85% bullying verbal, 13,30% bulling emoțional și 10,55% bullying relațional. Forma de bullying fizic este asociată, în general, cu categoria de gen masculin, în timp ce forma de bullying verbal cu categoria de gen feminin. Dar, cei aproximativ 43% de preșcolari / școlari de vârstă mică (sub 10 ani) au sesizat numai cazuri de bullying fizic, ei fiind în imposibilitatea de a exprima sau manifesta celelalte tipuri de bullying.”

Sursa

Domnilor de la FOX, recunoasteti personajele? V-ati gandit oare vreo secunda cum se simt niste copii care au fost deja hartuiti, loviti, amenintati, abuzati fizic sau verbal de proprii colegi, cand vad reclama dumneavoastra?