Cum ar fi dacă anul acesta copiii noştri ar trimite nişte scrisori către Moş Crăciun în care ar face o lista cu cadouri pentru noi, mamele lor? Ar fi interesant, nu? Eu recunosc nu am mai privit până acum ideea de scrisoare către Moşu din perspectiva asta şi chiar m-am încurcat un pic când am văzut prima oară iniţiativa Marionnaud

Adică, cum? Să primesc eu cadouri de la Moşu? După care, la o a doua privire lucrurile nu mi s-au mai părut atât de răsturnate, ba chiar aş spune că a început chiar să îmi placă ideea ☺.

Ideea scrisorii a venit ca o completare firească a unui alt moment, acela în care Marionnaud a realizat un studiu de percepţie în rândul femeilor din România. Este un studiu realizat împreună cu IPSOS, efectuat riguros şi dezvăluie nişte aspecte tare interesante. Aveţi şi mai jos infograficul. M-am regăsit foarte mult în el şi descrie cu mare acurateţe nu numai etapele prin care am trecut eu, dar şi etapele prin care trece Rebecca mea acum.

Infografic_Perceptii frumusete

 

Printre cele mai semnificative informaţii descoperite în studiul realizat se regăsesc următoarele idei:

• Femeile se simt obligate să fie frumoase.
A fi frumoasă a devenit o obligaţie. Femeile tinere simt că au datoria de a fi frumoase, atât pentru ele, cât şi pentru cei din jur. În acest sens, frumuseţea exterioară este asimilată machiajului. Rolul său este de a ascunde defectele şi de a recrea un aspect impus social (buze pline, ten impecabil, gene bogate). De asemenea, vârsta de la care tinerele încep să se machieze a coborât către 14 ani.

Din păcate observ din ce în ce mai des în jurul meu că aşa este şi dincolo de coborârea acestei limite spre 14 ani, aspectul cel mai stresant pentru mine este legat de faptul că din ce în ce mai mult contează aspectul exterior în detrimentul altor calităţi. Şi mă bucură enorm faptul că prin campanii cum este “Mămicile au stil” se pune din ce în ce mai mult accent pe transmiterea ideii că nu există frumuseţe interioară sau exterioară, ci doar frumuseţe în fiecare zi.

• Maternitatea este apogeul frumuseţii.
Femeile (25-35 de ani) simt tensiunea de a echilibra frumuseţea interioară, pe care o definesc că feminitate, cu cea exterioară, pe care o identifică machiajului. Momentul în care ele consideră că ajung în echilibru este cel al maternităţii. Tinerele mămici simt că feminitatea lor este deplină iar machiajul poate fi mai natural, mai orientat către evidenţierea propriilor trăsături, şi mai puţin către recrearea standardelor sociale.

Din nou, m-am regăsit mult în această concluzie. Nu pot să spun că maternitatea m-a făcut dintr-odată mai frumoasă, ci mai degrabă că mi-a oferit acea doză de înţelegere şi de acceptare a punctelor mele mai slabe sau pe care le vedeam înainte ca defecte. Maternitatea pentru mine a fost un punct de turnură în descoperirea frumuseţii mele interioare şi exterioare. Şi mi-a adus şi un “glow” pe chip, unul care nu se poate obţine nici cu 1000 de fonduri de ten sau de iluminatoare (nu zic că ele ar fi ceva rău, să ne înţelegem ☺).

• Frumuseţea nu se învaţă, se fură.
Cu toate că mămicile tinere au un interes crescut pentru “parenting”, atunci când vine vorba de perceptele de frumuseţe, nu se descurcă mult mai bine faţă de mamele lor. Chiar dacă ele trăiesc sub presiunea socială de a fi frumoase, îngrijite şi machiate, nu ştiu cum să îşi înveţe fetiţele să răspundă normelor sociale. Ele îşi învaţă copiii îngrijirea de bază, lăsând aspectele mai elaborate pe seama internetului şi a revistelor de lifestyle.

De acord şi aici, şi este una din direcţiile către care trebuie să încep să îmi concentrez eforturile. Fiindcă există o presiune mult mai mare pe generaţia care vine, de copile tinere, şi de cele mai multe ori ele vor confundă stimă de sine cu imaginea de sine, dacă nu suntem noi lângă ele să le vorbim şi să le explicăm. Într-o lume în care photoshopul este la ordinea zilei şi accesul la informaţie este infinit mai uşor decât era pe vremea noastră şi la fel este şi gradul de expunere şi de vulnerabilitate în faţă bullying-ului a fetelor noastre, rolul nostru devine oarecumva crucial pentru a le susţine o evoluţie emoţională şi o conştientizare a felului în care ele ar trebui să se valorizeze. Sună complicat şi chiar este.

Şi ca să vedeţi că oricât de stresate am fi noi referitor la aspectul nostru şi la defectele noastre, copiii noştri văd dincolo de ele şi ne văd absolut minunate, va invit să vedeţi filmuleţul de mai jos. Filmuleţul este urmare a provocării pe care v-am făcut-o la final de septembrie, aceea de a face un arc peste timp şi de a poveşti cum se transmite ideea de frumuseţe din mama în fiica.

Atenţie! A se viziona numai cu un pachet plin de şerveţele lângă monitor!

Revenind la scrisoarea pentru Moşu, tot ce trebuie să faceţi este să intraţi pe acest link, să îi lăsaţi pe copii să descarce scrisorică şi să bifeze ce fel de cadouri îşi doresc de la Moşu pentru voi şi să o depuneţi în urnele dedicate aflate în oricare din magazinele Marionnaud. Dacă nu reuşiţi să descărcaţi scrisoarea nu e nicio problema, în magazine vi se pune la dispoziţie un exemplar pe care ei să îl poată completă. Aşa că bafta la cadouri cât mai multe şi mai frumoase ☺.