Nu stiu daca ati aflat inca dar doamna primar vrea sa initieze un sondaj prin care sa ii intrebe pe cetatenii din Bucuresti daca sunt de acord cu introducerea unei taxe pentru masinile ce tranziteaza centrul orasului.

Nu vreau sa comentez ideea si nici argumentele oferite de doamna Firea. Ba chiar eu unul personal as sustine propunerea de a circula mai putine masini in anumite zone din Bucuresti. Bine, asta ar insemna sa existe si solutii de transport in comun civilizate si moderne si variante de traversare sau ocolire a orasului pentru cei ce vor sa mearga de exemplu din Titan in Drumul Taberei, ori Bucurestiul cred ca este singura capitala europeana fara o centura functionala iar despre transportul in comun modern si civilizat mai auzim doar in campaniile electorale.

Ideea propusa de Firea e un lucru absolut normal care este implementat in foarte multe orase europene. Pe de alta parte nu cred ca referendumul e un lucru care sa se potriveasca cu tipologia oamenilor din Romania si tare mi-e teama ca un eventual raspuns la referendum va fi folosit apoi de doamna primar tot in scopuri electorale, ceva de genul: „eu am vrut, am propus dar voi nu ati fost de acord si parerea cetatenilor trebuie respectata”.

Pana la a ajunge insa la taxe pentru accesul pe anumite artere sau in anumite zone, mult mai la indemana sunt alte solutii extrem de simple si ce ar putea fi implementat foarte rapid.

Voi ati observat cate masini ce nu au numar de Bucuresti sau Ilfov intalniti zilnic in trafic? Numarul acestor masini a crescut enorm in ultimii ani – intre noi fie vorba eu cred ca cele mai multe au numar de Teleorman si vorbesc foarte serios cand spun asta. Zilnic prin Bucuresti circula peste 500.000 de masini ce nu sunt inmatriculate in Bucuresti! (sursa Maco si Muntele – Tananana). Adaugati aceasta jumatate de milion de masini la cele 1,275  milioane deja inmatriculate in Bucuresti si cele 150000 inmatriculate in Ilfov si aveti in fata voastra un adevarat tablou al groazei.

Cum ar fi daca orice masina ce nu are numere de Bucuresti sau Ilfov ar plati o taxa de tranzit atunci cand se doreste ca aceasta sa circule in Bucuresti, in functie de tipul de masina si de ora la care circula? Cam cati bani s-ar putea strange la buget si cum ar arata traficul din Bucuresti? Cum ar putea fi folositi acesti bani pentru ceea ce inseamna infrastructura rutiera in capitala sau pentru modernizarea sau subventionarea transportului in comun? Fara a vrea sa deranjez in niciun fel pe cei ce vin din alte localitati, impresia mea este ca ei contribuie din plin zilnic la congestionarea traficului si reprezinta un pericol pentru ceilalti participanti la trafic nefiind obisnuiti cu rutele, nerespectand regulile si incercand sa se adapteze fortat la stilul de condus din Bucuresti.

Experientele mele din ultimele luni din trafic mi-au aratat ca o mare parte din aglomeratie se datoreaza felului in care se conduce. Regulile sunt respectate din ce in ce mai putin, politia nu exista si marea majoritate a soferilor, in special cei ce sunt din alte localitati nu au viteza si abilitatile necesare pentru a se descurca si orienta in trafic.

Un alt lucru care poate fi implementat rapid tine de polita locala. Atributiile politiei locale pe partea rutiera au fost sporite in ultimul an. Exista in cadrul PMB – Politia Locala Bucureti un Serviciu de Circulatie Rutiera. Nu stiu cati politisti exista in cadrul acestui serviciu dar eu in ultimele luni am observant doar lipsa lor din traficul din Bucuresti.

O ultima solutie ar fi cea legata de sistemul inteligent de semaforizare. Sistemul a devenit nefunctional undeva in 2015 si apoi problemele au fost remediate partial. Anul trecut pe vremea asta, din 434 de intersectii cate sunt in Bucuresti, erau monitorizate doar 60 si se puteau afisa imagini doar din 20 de intersectii! In centrul de management al traficului erau inrolate 176 de intersectii din care functionau doar 120. In noiembrie 2016 doamna primar ne spunea ca va remedia problemele sistemului dar ca nu ne poate avansa un termen pentru rezolvare. Sunt sigur ca in acest moment sistemul functioneaza la capacitate mult mai redusa decat anul trecut la fel cum sunt mai mult decat sigur ca implementarea sistemului ar rezolva cu succes o mare parte a problemelor din traficul din Bucuresti.